آل سعود آسایش منطقه را سلب کرده است/منا به راحتی قابل مدیریت بود

آل سعود آسایش منطقه را سلب کرده است/منا به راحتی قابل مدیریت بود

امیر سرتیپ دوم سیدکمال پیمبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج در سالگرد فاجعه منا گفت: متاسفانه سردمداران آل س

امیر سرتیپ دوم سیدکمال پیمبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج در سالگرد فاجعه منا گفت: متاسفانه سردمداران آل سعود یک کینه و دشمنی نسبت به جمهوری اسلامی دارند و از گذشته هم این کینه و دشمنی بوده است؛ دلیل آن هم وابستگی عمیقی است که آنها به استکبار جهانی و صهیونیسم دارند.

وی با بیان اینکه امروز ارتباط حکام سعودی با صهیونیستها علنی شده است و آنها عامل استکبار جهانی هستند، ادامه داد: تمام اقدامات آل سعود باعث سلب آسایش مردم منطقه شده است. در یمن، سوریه، لبنان، عراق و سایر کشورها این قضیه وجود دارد.

امیر پیمبری با بیان اینکه متاسفانه نصایح جمهوری اسلامی خریدار ندارد، گفت: چند سال است نظام جمهوری اسلامی ایران با آل سعود مدارا می‌کند. حسن همجواری، وجه مشترک مسلمان بودن و نصایحی که در این سال ها انجام پذیرفت، کارساز نبوده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اینها یا فریب خورده هستند و یا به عنوان دست و بازوی استکبار جهانی و صهیونیسم نیات و اهداف آنها را در منطقه دنبال می‌کنند.

وی، علت حادثه منا را بی‌تدبیری، بی‌کفایتی، عدم مدیریت و عدم نظارت های کافی برشمرد و افزود: بی درایتی که هم اکنون در سیاست خارجی عربستان مشاهده می‌شود نیز به همین دلیل است. وزیر خارجه عربستان یاوه‌گویی می‌کند و چیزهایی می‌گوید که در حد و اندازه خودش نیست.

امیر پیمبری با تاکید بر اینکه به راحتی می شد منا را مدیریت کرد و از ظرفیت‌های خوب کشورهای اسلامی و حجاجی که در آنجا حضور داشتند استفاده کرد، گفت: عدم درایت آل سعود باعث شده که جوامع اسلامی نتوانند از ظرفیت حج استفاده کنند.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: آل سعود در فاجعه منا نمی‌خواست همکاری کند و با تشر قدرتمندانه و با اقتدار حضرت آقا در نوشهر بود که یک مقدار به خود آمدند.