امام جمعه مشهد: توسعه شهرها نباید باعث نابودی فرهنگ دینی شود

امام جمعه مشهد: توسعه شهرها نباید باعث نابودی فرهنگ دینی شود

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: مدیران شهری نباید توسعه شهرها را به قیمت نابودی فرهنگ دینی انجام دهند. ...

آیت الله "سید احمد علم الهدی" روز پنجشنبه در چهارمین یادواره شهدای شهرداریها و دهیاریهای سراسر کشور در مشهد افزود: برجسته سازی شعائر دینی خطوط راهبردی را برای کارگزاران نظام ترسیم می کند.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه برنامه ریزی ها برای انجام امور باید بر مبنای تقوا باشد، تصریح کرد: شهدا ترسیم کننده حرکت انقلاب و هدایتگر راه مجموعه مدیریتها و مسوولیتهای مختلف کارگزاران نظام در عرصه های مختلف هستند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به تحولات زندگی شهری،ادامه داد: مدیریت شهری در جریان توسعه شهر باید بر اساس یک خط و راهبرد مستقل و همگام با اصول دینی عمل کند.
وی افزود: گاهی برخی مدیران شهری با الگوبرداری از جریان توسعه سایر کلانشهرها، باعث برهم زدن هویت شهری و هویت قدسی و معنوی شهر می شوند.
امام جمعه مشهد، گفت: اینگونه عملکرد مغایر با فرهنگ شهادت و امتداد راه شهداست.
وی افزود: در مدیریت شهری ضمن توجه به فراهم سازی امکانات رفاهی برای جوانان، باید بستر و زمینه تربیت مناسب و اسلامی جوانان را نیز فراهم کرد.
آیت الله علم الهدی ضمن تشکر از وزارت کشور در برپایی این یادواره، اظهار کرد: برجسته سازی جریان شهید و شهادت توسط این وزارتخانه بیانگر وجود گرایش های کامل دینی در این وزارتخانه است.
چهارمین یادواره شهدای شهرداریها و دهیاریهای کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور و مسولین استانی و شهری در مشهد برگزار شد.
7505 / 664