بازسازی‌ ۱۰۴ کیلومتر از خط‌آهن جنوب‌/ ارتقاء ایمنی سیر و سرعت قطار‌ها در این مسیر ریلی

بازسازی‌ ۱۰۴ کیلومتر از خط‌آهن جنوب‌/ ارتقاء ایمنی سیر و سرعت قطار‌ها در این مسیر ریلی

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی راه‌آهن سید حسین مرتضوی‌ با اشاره به‌ بازسازی خطوط ریلی استان لرستان تا جنوب کشور، اظهار داشت: مجموع خطو
‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی راه‌آهن سید حسین مرتضوی‌ با اشاره به‌ بازسازی خطوط ریلی استان لرستان تا جنوب کشور، اظهار داشت: مجموع خطوط ریلی جنوب در استان لرستان بیش از ۱۵۱ کیلومتر است که تاکنون ۱۰۴ کیلومتر از مجموع این خطوط بازسازی شده است و حدود ۴۶ کیلومتر این خطوط باقی مانده است.

وی ‌ادامه داد: تعداد بلاک‌های این مسیر ریلی ۱۰ بلاک است که ۷ بلاک بازسازی و ۳ بلاک دیگر باقی مانده است.

مرتضوی درباره جزئیات خطوط بازسازی شده بیان داشت: در این مسیر از مؤمن‌آباد تا ازنا  ۱۷ کیلومتر، ازنا تا دربند ۲۱ کیلومتر، دربند تا رودک ۱۵ کیلومتر، رودک تا درود ۱۱ کیلومتر، چمسنگر تا کشور ۱۵ کیلومتر و کشور تا تنگ هفت ۱۳ کیلومتر کار بازسازی خطوط انجام شده و به پایان رسیده است.

مدیر کل راه‌آهن لرستان اضافه کرد: خطوط ریلی قارون تا بیشه به طول ۱۶ کیلومتر، بیشه تا سفید دشت ۱۳ کیلومتر و سفید دشت تا چمسنگر نیز با طول ۱۸ کیلومتر از دیگر خطوط مورد نظر برای بازسازی هستند.

وی افزود: در حال حاضر مصالح مورد نیاز برای بازسازی چمسنگر و سفید دشت آماده است و تجهیز کارگاه برای این بازسازی این خطوط صورت گرفته و با تخصیص منابع مورد نیاز کار بازسازی آن شروع خواهد شد.

به گزارش فارس خط‌آهن جنوب به عنوان فرسوده‌ترین خط ریلی کشور، بیش از 40 سال بازسازی نشده بود؛ با اجرای عملیات بازسازی این خط‌آهن، سرعت حرکت قطار‌ها و ایمنی سیر در این مسیر ریلی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/