درآمد ماهانه 20 تا 30 میلیون تومانی عرضه کنندگان قلیان درگلستان

درآمد ماهانه 20 تا 30 میلیون تومانی عرضه کنندگان قلیان درگلستان

به گزارش دادگستری گلستان، «احمد فاضلیان» روز شنبه اظهار داشت: اطلاعات رسیده، نشان می دهد هر قلیان در روزهای عادی پنج هزار تومان و در تعطیل

به گزارش دادگستری گلستان، «احمد فاضلیان» روز شنبه اظهار داشت: اطلاعات رسیده، نشان می دهد هر قلیان در روزهای عادی پنج هزار تومان و در تعطیلات و روزهای خاص تا 13 هزار تومان نیز به متقاضیان عرضه می شود که یک محاسبه سرانگشتی از درآمد ماهانه بین 20 تا 30 میلیون تومانی این مراکز فقط از عرضه قلیان خبر می دهد.
رییس کل دادگستری گلستان با یادآوری این که مجوز این مراکز فقط برای عرضه مواد غذایی و ایجاد فضای سنتی است، اضافه کرد: در هیچ یک از این مجوزها اشاره ای به عرضه قلیان نشده و اگر هم بر فرض محال صادر شود، خلاف قانون است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود که فعالان این عرصه با احترام و تمکین از قانون، فعالیت های خود را محدود به مجوز انجام دهند.
فاضلیان ادامه داد: ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه مواد دخانی در مکان های عمومی مانند رستوران ها و قهوه خانه ها را به صراحت ممنوع کرده است.
وی گفت: طبق قانون جریمه 13 میلیون تومانی و پلمب در انتظار مراکزی است که به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه قلیان می کنند.
رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: دستگاه قضایی از امرار معاش قانونمند حمایت می کند، اما این گونه مراکز برای پلمپ نشدن باید به قانون احترام گذاشته و آن را اجرا کنند، در غیر این صورت در برخورد با قانون شکنان و متخلفان مسامحه نمی شود.
فاضلیان همچنین با اشاره به تاثیر مخرب مواد دخانی بر سلامت انسان، تصریح کرد: بررسی های محققان نشان می دهد علت مرگ سالانه 6 میلیون نفر در جهان مواد دخانی است.
رییس کل دادگستری گلستان با بیان این که در برخورد با عرضه کنندگان قلیان در استان وحدت نظر وجود دارد و در این باره هیچ چیزی مانع اجرای قانون نخواهد شد، تاکید کرد: به کمک مردم با هر چیزی که سلامت جامعه را به خطر بیندازد، برخورد می کنیم.
601/