رزمایش موفقیت آمیز پدافند پرتویی در بوشهر/سناریوی بحران هسته ای زیر چتر پدافند غیر عامل

رزمایش موفقیت آمیز پدافند پرتویی در بوشهر/سناریوی بحران هسته ای زیر چتر پدافند غیر عامل

سومین رزمایش جامع مقابله با شرایط اضطراری و حوادث پرتوی با هدف آمادگی برای مقابله با هر گونه وضع اضطراری و حوادث احتمالی پرتویی در نیروگاه اتمی بوشهر


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، استاندار بوشهر از پایان موفقیت آمیز رزمایش پرتویی در استان خبر داد و گفت: بحران های احتمالی همگی در سناریوهای از پیش تعیین شده با موفقیت اجرا شد.

 

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، امروز (۹ اسفند)‌ در دومین روز از رزمایش پدافند پرتوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: همه سناریوهای از پیش تعیین شده به خوبی اجرا شده است که در روز اول نشست دور میزی و در روز دوم مبارزه با آلودگی های فرضی عملیاتی شد.
 
سالاری تصریح کرد: تلاش های بسیار زیادی برای انجام موفقیت آمیز این مانور صورت گرفته است و دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه های مشترک در عملیاتی شدن آن مشارکت داشتند.
 
وی تصریح کرد: این رزمایش های دوره ای تا کنون در استان های بوشهر، اراک و اصفهان برگزار شده است و باید در 4 استان دیگر هم عملیاتی شود.
 
استاندار بوشهر تاکید کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از ایمن ترین نیروگاه های جهان است، اما با توجه به احتمال وقوع، برگزاری این چنین مانورها برای ایجاد آمادگی در مقابل حوادث احتمالی ضروری است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر با دارا بودن نیروگاه اتمی و صنایع نفت و گاز در کشور جایگاه ویژه ای دارد؛ باید به امر آموزش به خصوص در مواقع بحران توجه ویژه داشت.