سقف قیمت مسکن در آمریکا شکست

سقف قیمت مسکن در آمریکا شکست

به گزارش همشهری آنلاین، انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا اعلام کرد: متوسط قیمت یک خانه در ایالات‌متحده برای یازدهمین ماه متوالی در ماه مه با ۵.۸ درصد اف

به گزارش همشهری آنلاین، انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا اعلام کرد: متوسط قیمت یک خانه در ایالات‌متحده برای یازدهمین ماه متوالی در ماه مه با ۵.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۴۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت تاریخی آن است.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک در بیانیه‌ای اظهار کرد: مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن در آمریکا همچنان در اوضاع نامطلوبی است و علاوه بر قیمت‌های سرسام‌آور مسکن، نرخ‌های وام مسکن همچنان بالاتر از میزانی قرار دارند که در دهه قبل از سال ۲۰۲۲ دیده شده است. علیرغم برخی بهبودها طی ماه‌های اخیر، هنوز خانه‌های کافی در بازار وجود ندارند که بتوانند تقاضا را تأمین کنند.

رکوردشکنی قیمت مسکن آمریکا در حالی است که فدرال رزرو نرخ بهره را به بالاترین سطح ۲۳ ساله رسانده است و اقتصاددانان انتظار ندارند میانگین نرخ وام مسکن در سال ۲۰۲۴ به زیر ۶ درصد برسد.

نتایج تحقیقات وب‌سایت زیلو نشان می‌دهد برای اینکه یک خانوار با درآمد متوسط در آمریکا بتواند پرداخت ماهانه وام مسکن برای یک خانه معمولی ایالات‌متحده را داشته باشد، باید بیش از ۱۲۷ هزار دلار برای پیش‌پرداخت پس‌انداز کند که تقریباً ۲ برابر میانگین حقوق سالانه یک کارگر آمریکایی است.

هشدار پکن به اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری

وزارت بازرگانی چین، اتحادیه اروپا را به اقدامات ناعادلانه مثل اعمال تعرفه‌های سنگینت برای خودروهای برقی چینی متهم کرد و هشدار داد که تشدید تنش‌ها ممکن است «جنگ تجاری» بین چین و اتحادیه به راه بیندازد.

این هشدار پس از اعلام هفته گذشته اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تعرفه‌های سنگین جدید تا ۳۸ درصد بر تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی منتشر شد که پکن با آغاز تحقیقات ضد دامپینگ با هدف برخی محصولات گوشت خوک وارداتی از این بلوک به آن پاسخ داد. پکن قبلاً هشدار داده بود که در پاسخ به این مالیات، بخش‌های هوانوردی و کشاورزی اتحادیه اروپا را هدف قرار خواهد داد.

قیمت نفت به ۶۰ دلار سقوط می‌کند؟

یکی از برجسته‌ترین پیش‌بینی کنندگان بازار نفت، انتظار دارد قیمت نفت تا اواخر ۲۰۲۴، به کانال ۷۰ دلار برسد و تا سال ۲۰۲۵، تحت تأثیر رشد ذخایر نفت، به محدوده ۶۰ دلار در هر بشکه نزول کند.

نفت برنت در معاملات هفته گذشته، بالای ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد درحالی‌که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، بالای ۸۲ دلار در هر بشکه بود که نشانه محدودتر شدن عرضه در بازارهای فیزیکی است.

در پیش‌بینی‌ها، بازار، تقاضای تابستانی قوی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود اما احتمال تضعیف تقاضا و رشد مصرف نفت در سه‌ماهه چهارم جدی است و این می‌تواند قیمت نفت را تحت‌فشار نزولی قرار دهد.

رکورد اشتغال‌زایی در هند شکست

سرعت ایجاد شغل در هند طی بیش از ۱۸ سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است و فعالیت‌های تجاری در این کشور به لطف دستاوردهای تولید و خدمات با سرعت بیشتری گسترش یافته است.

رشد قوی در هر دو بخش در پایان سه‌ماهه اول مالی به معنای شروع قدرتمندی برای اقتصاد هند در سال مالی جاری بود، پس از آن‌که در سال گذشته ۸.۲ درصد رشد کرد و سریع‌ترین رشد در بین کشورهای بزرگ را داشت.

شاخص مدیران خرید اقتصاد هند در ژوئن از ۶۰.۵ نهایی ماه گذشته به ۶۰.۹ افزایش یافت. کارشناسان اظهار کردند که این افزایش با صعود در بخش تولید و خدمات حمایت می‌شود و البته بخش تولید، سرعت رشد سریع‌تری را به ثبت رساند.

تخت گاز ژاپن در بازار رقابت با خودروهای هوشمند

دولت ژاپن می‌خواهد: شرکت‌های ژاپنی ۳۰ درصد از بازار خودروهای نرم‌افزاری را در سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهند و این زمانی است که تخمین می‌زند فروش جهانی به ۳۵ تا ۴۱ میلیون دستگاه برسد.

درحالی‌که فناوری کمک رانندگی و ویژگی‌های ناوبری نقشه در خودروهای ژاپنی نصب شده‌اند اما همچنان فاقد ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستند. دولت می‌خواهد ماهیتی داشته باشد که در آن شرکت‌ها بتوانند داده‌ها را به اشتراک بگذارند و از خدمات پس از فروش سود ببرند زیرا مدل کسب‌وکار صنعت خودرو در حال تکامل است.

به‌عنوان‌مثال، برآورد می‌شود که درآمد جهانی از خدمات تاکسی‌های روباتی تا سال ۲۰۳۵ به ۸۰ تریلیون ین (۵۰۳ میلیارد دلار) افزایش یابد که ۸۰ درصد آن از خدماتی غیر از فروش وسایل نقلیه حاصل می‌شود.

بیت کوین سقف آسمان را می‌شکند؟

تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در حال نزدیک شدن به چیزی است که به‌عنوان «شکست آسمان آبی» شناخته می‌شود و در آن یک دارایی بالاتر از تمام سطوح قیمت تاریخی قبلی شکسته و وارد قلمروی ناشناخته می‌شود.

به‌تازگی کوین سونسون، تحلیلگر رمزارز پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند طی ۲ ماه به ۹۰ هزار دلار برسد. او خاطرنشان کرد که اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین به این نقطه عطف دست خواهد یافت.

فصلی بودن نیز در روند بیت کوین نقش دارد؛ ازنظر تاریخی ماه سپتامبر، نشانه عقب‌نشینی بیت کوین است؛ اما ماه‌های قبل - به‌ویژه آگوست - اغلب شاهد حرکت صعودی هستیم.

حرکت قیمت بیت کوین منعکس‌کننده روند سهمی‌وار است. درحالی‌که چنین روندهایی درنهایت درست می‌شوند، مسیر فعلی فضایی را برای دستاوردهای بیشتر نشان می‌دهد. رفتن از ۷۰ هزار دلار به ۹۰ هزار دلار یک جهش قابل‌توجه خواهد بود که به نفع بازیکنان برتر در فضای کریپتو خواهد شد.