سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برگزیدگان خود را شناخت

سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا با حضور رییس دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سیتنا، سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف آشنایی دانشگاهیان علوم انسانی و علوم اجتماعی  با زمینه ‌های شغلی، شکل گیری و تعمیق ارتباط میان دانشگاه، جامعه، کسب و کار، صنعت و همچنین ترویج و فرهنگ سازی میان دانشجویان در خصوص آشنایی با طیف وسیعی از مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دکتر حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، جشنواره روشنا را فرصت مناسبی برای اعتلای کشور بر مبنای افزایش انگیزه و توانمندی دانشجویان دانست و گفت: اغلب فعالیت‌های دانشگاه از جمله برگزاری این جشنواره بدون حمایتی خاص از سسوی دانشگاه و با تکیه بر انگیزه و تلاش دانشگاهیان انجام می‌شود

وی با اشاره به ضعف مهارتی موجود در میان دانشجویان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از امسال بنا داریم به طور جدی دنبال کنیم، افزایش توانمندی‌های مهارتی دانشجویان است، بنابراین تمامی دانشجویان علاوه بر دوره تحصیلی رسمی، می‌بایست یک دوره آموزشی مهارتی را نیز طی کنند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از راه‌اندازی مرکز رشد نوآوری این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: اگر دانشجویان در پیوند با اساتید خود به ایده‌هایی برسند که ظرفیت گسترش . تجاری شدن در بازار داشته باشد، مرکز رشد نواوری در پرورش ایده تا رسیدن به بازار، آنان را یاری خواهد کرد و اگر پشتیبانی اساتید را به همراه داشته باشد، می‌تواند مننجر به شکل‌گیری شرکت های دانش بنیان شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: دانشجویان علوم انسانی، به خوبی می‌توانند ایده بیافرینند و شرایطی خلق کنند که ایده‌های نوی آنان به تولید ثروت منجر شود.

ایجاد زمینه آشنایی با فضای کسب و کار و توانمندی در مهارت گفت و گو

در بخش دیگری از این مراسم، دبیر اجرایی سومین جشنواره روشنا، با اشاره به رویکرد فرهنگسازی و ترویج در برگزاری جشنواره روشنا گفت: زمینه اشتغال و ورود به فضای کسب و کار و کارآفرینی در برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره تلاش کرد زمینه آشنایی دانشجویان با فرصت های گوناگون و متنوع شغلی و همین‌طور فضای ارتباط صنایع با نیروی انسانی کارآمد دانشگاهی در قالب کارآموز را فراهم کند.

دکتر مهدی گودرزی، یکی از وجوه تمایز این جشنواره نسبت به جشنواره های پیشین را حضور 4 شرکت  شکل گرفته توسط دانشجویان کارآفرین، خلاق و نوآور دانشگاه علامه دانست و گفت: این 4 شرکت در روزهای برگزاری این جشنواره به استخدام دانشجویان و کارآموزان از بین دانشجویان و دانش آموختگان همین دانشگاه اقدام کردند.

دبیر سومین جشنواره روشنا افزود: یک تفاوت عمده این دوره جشنواره، برگزاری مسابقه سخنران حرفه‌ای بود که تلاش کردیم با ایجاد شور و نشازط و انگیزه برای کسب مهارت‌های گفت و گو در دانشجویان، شاهد کسب توانمندی برقراری ارتباط و تعامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

در بخش پایانی این مراسم، از شرکت‌های مشارکت کننده در برگزاری این جشنواره و همچنین برگزیدگان مسابقه سخنران حرفه‌ای قدردانی شد..

گفتنی است، سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا، از 18 اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و  ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علامه طباطبایی کار خود را آغاز کرد و 20 اردیبهشت ماه پایان یافت.

انتهای پیام