عنوان «نامه آرامش‌بخش» تنها صیغه‌ جدید برای امیدواری مردم و  وعده‌ای توخالی است

عنوان «نامه آرامش‌بخش» تنها صیغه‌ جدید برای امیدواری مردم و وعده‌ای توخالی است

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ب
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «آمادگی داریم از وزارت خزانه داری آمریکا نامه آرامش بخش دریافت کنیم»، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای در روزهای اولی که بحث پذیرش توافقنامه مطرح بود به جد درباره دستاوردهای بزرگ برجام صحبت می کردند و جلسات متعددی و میزگردهایی در سیمای جمهوری اسلامی برگزار می کردند ولی حقیقتا هر چه که ما از زمان پذیرش توافقنامه فاصله گرفتیم، دیدیم برجام هیچ نتیجه ای برای کشور نداشت.

وی افزود: ظریف و صالحی هم زمانی که تعدادی از نمایندگان در ایام ابتدایی توافق اعتراض داشتند و به دلواپس هم معروف شدند می گفتند ما چیزی را از دست ندادیم و وعده هایی مبنی بر گشا یش های بزرگ بویژه در نظام بانکی می دادند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما اخیرا در صحبت های خود هم اشاره ای به عهدشکنی های طرف مقابل کردند اما با توجه به اینکه برجام نتیجه ای برای کشور نداشت و ادعاهایی که آن زمان داشتند محقق نشد، می خواهند به مردم القا کنند که بانک های خارجی به شرطی که نامه آرامش بخش را از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت کنند، می توانند با ایران ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: صحبت هایی مبنی بر دریافت نامه آرامش بخش صیغه جدیدی است که به ملت ایران و سرمایه گزاران امیدواری بدهند. اما این امیدواری که عین وعده های قبلی به ملت ایران و بانک های ایرانی داده شده است، نتیجه مثمر ثمری را برای صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گزاران داخلی ندارد و تنها یک وعده توخالی است.

موسوی لارگانی در خاتمه تاکید کرد: ماه های نخستی که توافقنامه پذیرفته شد، طرف مقابل عنوان می کرد که با بانک ها کاری نداریم و هر کدام که بخواهند می توانند با بانک های خارجی ارتباط برقرار کنند اما در خفا به گونه ای بود که بانک های کشورهای خارجی جرات همکاری با ایران را نداشتند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/8WELNT