همایش معرفی‌ ادوات عمرانی نوین‌ برگزار می‌شود/ لزوم توجه به نوسازی‌ ماشین‌آلات راهداری و شهرسازی

همایش معرفی‌ ادوات عمرانی نوین‌ برگزار می‌شود/ لزوم توجه به نوسازی‌ ماشین‌آلات راهداری و شهرسازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اجرای فعالیت های عمرانی نظیر جاده سازی، شهرسازی، سدسازی و از این قبیل در کشور ایران به دلیل وسعت و پهنای کشور،
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اجرای فعالیت های عمرانی نظیر جاده سازی، شهرسازی، سدسازی و از این قبیل در کشور ایران به دلیل وسعت و پهنای کشور، گستردگی فراوانی دارد و از این نظر اجرای فعالیت های عمرانی توسط ارگان های دولتی و پیمانکاران خصوصی، در نقطه نقطه این کشور در راستای توسعه اقتصادی در حال انجام است.

یکی از مشکلاتی که ارگان های عمرانی دولت و پیمانکاران بزرگ نظیر شرکت های جاده سازی و شهرسازی با آن مواجه هستند، به روز نبودن ادوات و ماشین آلات و همچنین فرسودگی ناوگان و ادوات راهداری، جاده سازی و حتی شهرسازی است در این راستا نوسازی این ناوگان امری ضروری است.

در کشور ما به تعداد محدود تولید چنین ادواتی انجام می شود اما کفاف کار پیمانکاران و بخش های عمرانی دولت را نمی دهد در این راستا برخی از این ادوات نیز از خارج کشور وارد می شود که در این راستا قرار است همایش و نمایشگاهی در این حوزه برای معرفی ماشین آلات نوین به زودی در تهران برگزار شود.

یکی از مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه در این باره در جمع خبرنگاران می گوید: برنامه ریزی کرده ایم این ماشین آلات نوین عمرانی، جاده سازی، شهرسازی را از کشور همسایه ترکیه که سابقه طولانی در تولید این ماشین آلات دارد را به ایران وارد کنیم تا در فعالیت های عمرانی به کار گرفته شود.

بنا به گفته علی رضا نظری، در حال حاضر شرکت ترکیه ای سازنده این ادوات، انواع مختلف لودر، گریدر، بیل مکانیکی و از این قبیل را تولید می کند و طبق رتبه بندی شرکت عمرانی انگلیسی بین 50 شرکت اول دنیا، در تولید ادوات راهسازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور از 14 سال پیش با همکاری سنوپارس وارد بازار ایران شده است، افزود: امروز 70 درصد بازار ادواتی نظیر لودر را در ایران در اختیار داریم ضمن آنکه برنامه ریزی خواهیم کرد دانش فنی تولید این ماشین آلات بومی سازی شد و در ایران هم اجرایی شود.

نظری به ارائه ماشین آلات جدیدی نظیر لودر 62ss اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای فعالیت، محلی کوچک و باریک نیاز دارد، در جاد ه ها و خیابان ها حین فعالیت عمرانی ترافیک ایجاد نمی کند و در شهرسازی، شرایط بحران و پدافند غیر عامل نیز قابلیت استفاده زیاد دارد.

وی بیان کرد: همین دستگاه ذکر شده قابلیت نصب دستگاه برف روب در جاده ها برای انجام عملیات راهداری و نصب دستگاه جارو برای پاک کردن سطح جاده ها و خیابان ها را دارد.

این کارشناس ماشین آلات عمرانی اظهار داشت: در حال حاضر ارگان هایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، ارگان های نفت و گاز پتروشیمی و پیمانکاران با گرید بالا، از این ماشین الات و ادوات استفاده می کنند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/V721XE