کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط ایران و روسیه تشکیل شد

کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط ایران و روسیه تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای رمضانعلی سبحانی‌فرد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر اخیر لاریح

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای رمضانعلی سبحانی‌فرد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر اخیر لاریحانی به روسیه گفت: در چند سال اخیر روابط ایران و روسیه از حالت تشریفاتی، خارج و ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی برای روابط دو کشور فعال شده است.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه را دو کشور ایران و روسیه به دست گرفته‌اند، گفت: در بحث سوریه، کشورهای غربی موفق به از بین بردن داعش نشدند؛ اما ایران و روسیه با همکاری راهبردی، موفق به حذف داعش شدند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: این اقدام فرصتی برای افزایش ارتباطات اقتصادی است؛ ایران و روسیه در همکاری‌های سیاسی توقف نکردند و معتقدند باید همکاری‌ها به سمت اقتصادی و گردشگری ارتقا یابد.

سبحانی‌فرد با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی سفر ایرانیان به روسیه تصریح کرد: سفر شهروندان روسی به ایران نیز ۳۵ درصد افزایش داشته و تعداد پروازهای ایران به روسیه به ۱۶ پرواز در هفته افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین از افتتاح کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط دو کشور ایران و روسیه با حضور رؤسای مجالس دو کشور خبر داد و گفت: از جانب ایران، اعضای کمیسیون سیاست خارجی، کارگروه دوستی ایران و روسیه و مرکز پژوهش‌ها در این کارگروه حضور دارند و قرار شده است این کارگروه هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه دهد.

سبحانی‌فرد همچنین از حضور رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه در ایران در بهمن ماه سال جاری خبر داد.