یک سوم مدارس سیستان و بلوچستان تخریبی است

یک سوم مدارس سیستان و بلوچستان تخریبی است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اس
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، استانی پهناوری است و شرایط جغرافیایی و فیزیکی آن با تمام استان‌های دیگر فرق می‌کند؛ البته شاید یک یا دو استان با جغرافیای نزدیک، شرایط مشابه این استان را آن هم در بخش‌هایی از مناطق‌شان داشته باشند. به عنوان مثال مشکلات آموزشی مانند سیستان و بلوچستان را فقط در جنوب کرمان می‌بینید و یا در هرمزگان مناطقی که هم‌مرز این استان هستند دارای چنین مشکلاتی مشاهده می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران تلاش زیادی شد که فاصله محرومیت‌ها کم شود، گفت: ابتدای انقلاب، داشته‌های خوبی در مدارس از جهاد سازندگی داریم و به جرأت می‌توانم بگویم 30 تا 40 درصد فضاهای موجود ما مربوط به فضاهایی است که اول انقلاب توسط جهاد سازندگی ساخته شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز جمهوری اسلامی و نظام با توجه به منابع درآمدی، منابعی را برای ساخت و ساز اختصاص دادند و از سال 85 که بحث تخریب و بازسازی مدارس فرسوده مطرح شد، با توجه به اینکه مدارس تخریبی استان بالا بود، حدود 4 هزار کلاس درس تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شد.

وی ادامه داد:‌حدود 18 هزار کلاس درس داریم که 6 هزار کلاس درس تخریبی است و مابقی آن همان داشته‌های حوزه جهاد سازندگی اس و به جزء آن، 4200 کلاس درس را بازسازی کردیم.

راشکی افزود: به طور متوسط سالی 500 تا 600 کلاس درس را می‌توانیم استاندارد کنیم و این در حالیست که ما حدود 4400 کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و 6227 کلاس درس تخریبی داریم.

وی در تعریف مدارس تخریبی گفت: از لحاظ طرح شناسنامه، به مدارسی که فاقد شناژ و ستون در برابر حوادث طبیعی هستند، مدارس تخربیی می‌گویند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/P9DHM8