توفان سیستان را در نوردید/غلظت گرد و غبار ۵ برابر حد مجاز

توفان سیستان را در نوردید/غلظت گرد و غبار ۵ برابر حد مجاز

به گزارش خبرنگار مهر، سفر امروز استاندار سیستان و بلوچستان به شمال استان با توفان شن همراه بود که به گفته مردمان شهرستان نیمروز چه خوش که توفان آمد تا

به گزارش خبرنگار مهر، سفر امروز استاندار سیستان و بلوچستان به شمال استان با توفان شن همراه بود که به گفته مردمان شهرستان نیمروز چه خوش که توفان آمد تا نماینده عالی دولت مشکلات مردم این دیار را از نزدیک لمس کند!!

مرتضی برزگر مقدم به خبرنگار مهر گفت: خوشحالم که امروز توفان است از این جهت که استاندار واقعیت های سیستان را از نزدیک می بیند که هامون خشک است و قطره ای آب ندارد و از نزدیک ادعای واهی مدعیان پر آبی هامون را لمس می کند.

وی گفت: مردمان نیمروز سال ها است از درد توفان رنج می برند، قهر طبیعت کم بود که کم آبی نیز به آن اضافه شد، اکنون روستای فقیر لشکری در همسایگی شهرستان نیمروز همه روزه از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۰ ساعت در اوج گرما بی آب است و هیچ کس را یارا نیست.

این دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه شناسی افزود: امروز مردمان نیز در نشست معتمدان بر این بی مهری ها صحه گذاشتند و گله خود را به استاندار داشتند باشد که امید است این سفر مایه خیر و برکات باشد.

هوای سیستان از شرایط سالم خارج شد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار مهر گفت: اینک سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان ۶۵ کیلومتر بر ساعت است که پیش بینی می شود تا پایان روز به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مصدق گودرزی افزود: در این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای ایستگاه فرودگاهی زابل به ۶۹۸ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۱، ۵ برابر حد بحران و پنج برابر حد مجاز رسیده است.

وی بیان کرد: حداقل شعاع دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل هزار و ۲۰۰ متر و در زهک ۸۰۰ متر گزارش شده و پیش بینی می شود وزش باد شدید و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک امروز و فردا در شمال استان ادامه داشته باشد.

تیم های امدادی هلال احمر  آماده باش هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر در شمال استان به منظور حفظ سلامت مردم خبر داد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز اعلام کرد که کلیه بیمارستان ها، مراکز درمانی و درمانگاه ه ها در سطح منطقه سیستان آماده باشد هستند.