طباطبایی: خاکپور از بی‌توجهی به شأن مربی ایرانی ناراحت است/ تقابلی با مربی خارجی و کی‌روش نداریم

طباطبایی: خاکپور از بی‌توجهی به شأن مربی ایرانی ناراحت است/ تقابلی با مربی خارجی و کی‌روش نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی طباطبایی در مورد قهرمانی تیم ملی امید در رقابت‌های غرب آسیا در گفت و گو با شبکه سه سیما گفت: این قهرمانی کار بزرگی بود. د
به گزارش خبرگزاری فارس، هادی طباطبایی در مورد قهرمانی تیم ملی امید در رقابت‌های غرب آسیا در گفت و گو با شبکه سه سیما گفت: این قهرمانی کار بزرگی بود. در این مسابقات شرایط طوری بود که اتفاقات برای ایران کار سختی را رقم زده بود. ساعات بازی ایران در گرمترین ساعات روز گذاشته می‌شد. برنامه تمرینات ما رو طوری قار می دادند که بسیار  عجیب بود. در کل با وجود این شرایط برخلاف اینکه گفته می‌شد حریفان ساده‌ای داریم با تیم‌های قوی مثل عربستان بحرین،‌ یمن و سوریه روبرو شدیم و به قهرمانی رسیدیم.

وی در مورد استعفای خاکپور و اینکه آیا این کار تاکتیکی برای گرفتن امتیاز بود، خاطرنشان کرد: او این کار را به خاطر قهرمانی و اینکه اعمال فشاری انجام دهد نکرد. قبل از این خاکپور چند بار قصد استعفا داشت اما هر بار به نحوی سعی کردیم فضا را تغییر دهیم تا این اتفاق رخ ندهد. خاکپور از اینکه شان مربی ایرانی حفظ نمی‌شود ناراحت است. شما ببینید ما در رقابت‌های غرب اسیا قهرمان شدیم اما این مسئله پوشش رسانه‌ای داده نشده است. بازیکنان ما می‌گفتند مگر ما ایرانی نیستیم که توجهی به ما نمی‌شود. چرا باید کاری کنیم که چنین تفکر ی در بازیکنان به وجود بیاید.

مربی تیم ملی امید در ادامه خاطرنشان کرد: ما به غیر از حریفان خود در غرب اسیا با حریف فرضی هم درگیری داشتیم. تمرین آخر ما قبل از دیدار فینال در مکانی بود که باید 3 ساعت در راه می‌بودیم. اعتراض فراوانی کردیم تا مکان تمرین را عوض کنند در نهایت ما را به جایی فرستادند که 200-300 نفر کنار زمین می‌دویدند و برق‌ها 15 دقیقه تعطیل بود.

طباطبایی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه فضایی در ایران بود که وقتی با هر حریفی روبرو می‌شدیم آنها را ضعیف قلمداد می‌کردند به طور مثل می‌گفتند یمن و سوریه جنگ زده هستند و کیفیت خوبی ندارند در حالیکه مربی سوریه می‌گفت در دمشق امنیت برقرار است و بدون مشکل تمرین می‌کنند یمن مدت زیادی در اردو بوده و بازیکنان تیمش در کنار هم تمرین می‌کردند. یمن در جنگ بوده آیا امارات و قطر هم حریفان ضعیفی بودن که سوریه موفق به شکست آنها شده بود آیا اردن و عمان هم تیم‌های ضعیفی بودند.

وی در مورد اینکه آیا خاکپور از توجهی که به مربیان خارجی می‌شود ناراحت است، گفت: خاکپور هیچ تقابلی با مربی خارجی و کارلوس کی‌روش ندارد. او می‌گوید باید فضا طوری باشد که مربی ایرانی هم بتواند کار خود را انجام دهد. کی‌روش زمانی که به ایران آمد چند بازیکن ایرانی که در خارج بازی می‌کردند را اضافه کرد تا تیم شرایط بهتری داشته باشد اما حالا باید به فکر آینده بود تا در آینده با حضور بازیکنان خوب مشکلی نداشته باشیم.

طباطبایی در ادامه تأکید کرد:‌ حبیب کاشانی تلاش می‌کند و امکانات بسیار خوبی را در اختیار تیم قرار داده است. خاکپور از من خواسته بحث استعفایش را باز نکنم و به احترام او چیزی در این مورد نمی‌گویم. متاسفانه در رسانه‌ها فضا به سمتی رفته که انگار خاکپور به خاطر قرارداد مالی استعفا داده اما اصلا شرایط اینطور نیست. او قبل از غرب آسیا این تصمیم را داشت و حتی نامه ای در اختیار مایلی‌کهن قرار داد و اینطور نیست که چون  تیم قهرمان شده این تصمیم را گرفته باشد.  این تصمیم یک مرتبه اتخاذ نشده است. هر کسی شخصیت خاص خودش را دارد به طور مثال کی‌روش اگر مشکلی داشته باشد این مسئله را در رسانه‌ها بیان می‌کند اما شخصیت خاکپور به شکلی است که این روحیه را ندارد و موضوعات را درون خودش می‌ریزد و در نهایت به جایی می‌رسد که می‌گوید شاید مشکل او است و تصمیم به استعفا می‌گیرد.

وی در پایان گفت: تلاش‌های زیادی برای تیم ملی امید شد و در نهایت نتیجه هم گرفتیم و در غرب آسیا قهرمان شدیم. متاسفانه بعد از قهرمانی هیچ اتفاقی نیفتد. آیا اگر ما قهرمان هم نمی‌شدیم همه سکوت می‌کردند و کسی چیزی نمی‌گفت.

انتهای پیام/ی