عملیاتی شدن قانون سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری از امسال

عملیاتی شدن قانون سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری از امسال

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانونی که در مجلس برای آزمون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلا
اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانونی که در مجلس برای آزمون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکترا تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است، باید از سال جاری عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی زاهدی در توضیح مصوبه مجلس در خصوص پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ها، گفت: مجلس در این مصوبه دو رویکرد آموزشی و پژوهشی را همزمان در نظر گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به عبارت دیگر در این قانون پیش بینی شده است برای سنجش و پذیرش دانشجوی دکترا که آموزشی ـ پژوهشی است و برای دانشجوی دکتري پژوهش محور است چگونه باید عمل کرد.

وی در ادامه گفت: در سیستم آموزشی ـ پژوهشی دانشجویان هم باید تعداد مشخصی واحد درسی بگذرانند و هم رساله دکتری خود را بر اساس مقررات وزارت علوم ارائه دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سیستم پژوهش محور در این مصوبه اساس بر این گذاشته شده که حتماً دانشجو یک مشکل و نیاز کشور را در پایان نامه خود در نظر بگیرد و در زمان مصاحبه این طرح ارائه و پذیرش منوط به مسئله محور بودن طرح ارائه شده بر اساس نیاز کشور باشد.

زاهدی تأکید کرد: در قانون برای هر دو دسته دانشجویان راهکار ارائه شده و این قانون هم پژوهش محور و هم آموزشی ـ پژوهشی است و به این معنا نیست که ما پذیرش دانشجوی دکتری را در این دو دسته توأمان کنیم و روی پذیرش دانشجوی پژوهشی محور خط بطلان بکشیم.