مستند داستانی زندگی شهید نقاش «مجید بهرامی» ساخته می‌شود

مستند داستانی زندگی شهید نقاش «مجید بهرامی» ساخته می‌شود

جواد جمیری معاون فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسیج هنرمندان امسال شهید «مجید ب
جواد جمیری معاون فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسیج هنرمندان امسال شهید «مجید بهرامی» را برای معرفی به صورت خاص برای جامعه انتخاب کرد که بر همین اساس کارهای فرهنگی از جمله ساخت مستند، برگزاری یادواره، جمع‌آوری مجموعه آثار این شهید را در دستور کار قرار داد.


شهید مجید بهرامی

 

وی افزود: یکی از کارهای انجام شده در این زمینه، ساخت مستند 30 دقیقه‌ای است که به کارگردانی یکی از نیروهای متخصص بسیج انجام می‌شود؛ همچنین 12 مهر ماه و همزمان با سالروز شهادت «مجید بهرامی» یادواره‌ای با حضور خانواده شهید برگزار خواهد شد.

جمیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه آثار این هنرمند نقاش جمع‌آوری شده و در قالب لوح فشرده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


یکی از نقاشی‌های شهید بهرامی

 

بر اساس این گزارش، شهید «مجید بهرامی» سال 1340 در تهران به دنیا آمد؛ وی از دوران ابتدایی به نقاشی علاقه‌مند شد؛ مادر این شهید گفت: «دوست داشتم مجید به کلاس زبان انگلیسی برود. او را ثبت نام کرده بودم تا در کلاس زبان شرکت کند؛ پایین ساختمان کلاس زبان، نگارخانه بود؛ او هر روز که به خانه می‌آمد، دقت می‌کردم و می‌دیدم که اثری از زبان نیست. یک روز که دنبالش رفتم، دیدم مجید از ساعت آغاز کلاس می‌رود از پشت شیشه‌های نگارخانه تابلوهای نقاشی را نگاه می‌کند تا زمانی که ساعت کلاس تمام شود.»

این علاقه شهید بهرامی سبب می‌شود تا خانواده هم او را برای حرکت در مسیر هنر یاری دهند؛ این شهید با هدف انتقال فرهنگ جبهه به شهرها عازم مناطق جنگی شد و سرانجام در سومین اعزام و طی عملیات مسلم‌بن عقیل و منطقه سومار به تاریخ 12 مهر 1361 به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از 10 روز در قطعه 26 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BEULXW