گزارش‌گیری مستمر رئیس جمهور از وضعیت استان‌های ایلام و لرستان/ بیش از ۹۵ درصد ایلامی‌ها دارای آب آشامیدنی هستند

گزارش‌گیری مستمر رئیس جمهور از وضعیت استان‌های ایلام و لرستان/ بیش از ۹۵ درصد ایلامی‌ها دارای آب آشامیدنی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز پس از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران در استان ایلام طی سخنانی اظهار داشت:
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز پس از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران در استان ایلام طی سخنانی اظهار داشت: بخشی از خانه‌هایی که در مسیر سیل قرار داشتند و دارای ارتفاع پایین تری بودند همچنان در آبگرفتگی قرار دارند و ساکنین آن‌ها نتوانستند اسکان لازم را داشته باشند. البته اقدامات امدادرسانی از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است.

وی با اشاره به آسیب دیدن زیرساخت‌های استان ایلام در جریان سیل اخیر افزود: به جهت شیب دار بودن اراضی و معابر این شهر سرعت جاری شدن سیل افزایش پیدا کرد و هم اکنون باعث شده مقادیر زیادی رسوبات در سطح معابر جمع آوری شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بنده و دستیار ویژه رئیس جمهور برای پیگیری موضوع از صبح امروز به ایلام آمده‌ایم، گفت: در ابتدای ورود به این استان بازدیدی از مناطق سیل زده داشتیم و پس از آن نیز جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد و تمام مسئولان ذیربط در این جلسه مشکلات را بیان کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اضافه کرد: در این جلسه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد با تقسیم شهر بین دستگاه‌های اجرایی اقدامات اضطراری و امدادرسانی به طور دقیق‌تر انجام شود.

نوبخت با بیان اینکه در اولین اقدام سعی کردیم منازلی که در این حادثه دچار آبگرفتگی شده بودند را از این وضعیت خارج کنیم، تصریح کرد: همچنین براساس تدابیر اندیشیده شده محلی برای اسکان و اقامت موقت مردم حادثه دیده انتخاب شده است.

نوبخت با اشاره به اقدامات انجام شده برای وصل مجدد آب آشامیدنی که در برخی از مناطق قطع شده بود، گفت: بر حسب گزارش اداره ‌آب و فاضلاب در جلسه امروز مدیریت بحران هم اکنون بیش از 94 درصد شهر دارای آب آشامیدنی هستند اما  تلاش دستگاه های مسئول همچنان برای آبرسانی ادامه دارد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حجم خسارات وارده به این استان زیاد است، ادامه داد: برای رفع مشکلات از ظرفیت استان‌های دیگر و همجوار کمک گرفته شده تا بتوانیم اقدامات امدادرسانی و اضطراری را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استاندار ایلام موظف شده پیگیری‌های لازم را برای رفع همه کاستی‌ها انجام دهد، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و ماموریتی که وی به دستیار ویژه و سازمان مدیریت دارند ما پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به استان لرستان سفر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: گزارش گیری رئیس جمهور از وضعیت استان های ایلام و لرستان به واسطه استانداران در حال انجام است.

سخنگوی دولت با اشاره به وضعیت استان لرستان هم گفت: مسئولان ستاد مدیریت بحران کشور و هلال احمر در این استان حضور دارند منتها از مقامات مرکز به بنده و دستگاه ویژه ماموریت داده شده تا به این استان سفر کنیم که بعد از بازدید از مناطق دیگر استان ایلام و جمع‌بندی و تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌های لازم به لرستان می‌رویم.

انتهای پیام/