انباشت کاشی و سرامیک در انبارها معادل نیاز یک سال‌و‌نیم کشور

انباشت کاشی و سرامیک در انبارها معادل نیاز یک سال‌و‌نیم کشور

اقتصاد > مسکن - رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به رکود موجود در صنعت کاشی و سرامیک، گفت: هم‌اکنون به اندازه مصرف یک سال و
اقتصاد > مسکن - رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به رکود موجود در صنعت کاشی و سرامیک، گفت: هم‌اکنون به اندازه مصرف یک سال و نیم کشور، انباشت کاشی و سرامیک در کارخانه‌ها و مراکز توزیع داریم.

مصطفي گودرزي با اشاره به ركود موجود در بخش‌هاي مختلف اقتصادي ازجمله صنعت كاشي و سراميك، ‌ اظهار داشت: كارخانه‌هاي كاشي و سراميك با 60درصد ظرفيت خود فعال هستند. هم‌اكنون حدود 500ميليون مترمربع كاشي و سراميك در انبارها وجود دارد و اين در حالي است كه از نيمه دوم سال گذشته تاكنون 3تا 4كارخانه تعطيل شده‌اند و حدود هزار نفر از كارگران بيكار شده‌اند.

گودرزي با اشاره به پيشنهادات ارائه شده به توليدكنندگان كاشي و سراميك براي سال‌جاري، به فارس‌ گفت: پيشنهاد كرده بوديم كه كارخانه‌ها، توليد خود را تا اواخر فروردين و يا نيمه ارديبهشت‌ماه متوقف كنند كه حدود نيمي از كارخانه‌ها اين كار را انجام دادند. وي ادامه داد: با اين اقدام، ميزان توليد كاشي و سراميك مديريت مي‌شود و توليد مازاد اين محصول نيز كمتر صورت خواهد گرفت.

به گفته وي، هم‌اكنون توليدكنندگان كاشي و سراميك محصول خود را با چك‌هاي طولاني مدت عرضه مي‌كنند و همين مسئله باعث شده تا بخشي از سرمايه در گردش توليد‌كنندگان متوقف شود. رئيس اتحاديه كاشي‌سازان با اشاره به توليد 360ميليون مترمربع كاشي و سراميك طي سال گذشته در كشور، گفت: براي امسال نيز توليد 400ميليون مترمربع كاشي و سراميك پيش‌بيني مي‌شود.