اهمیت حضور داروساز بیمارستانی در بیمارستان‌ها

اهمیت حضور داروساز بیمارستانی در بیمارستان‌ها

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی تاکید کرد و گفت: علاقه‌مندی دارو
زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی تاکید کرد و گفت: علاقه‌مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می‌تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر رسول دیناروند افزود: در حال حاضر در ۵۸۰ بیمارستان دولتی کشور حدود ۷۰۰ داروساز اشتغال دارند؛ به این معنا که در ازای هر ۱۰۰ تخت تقریبا بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در قبال هر ۳۰ تخت، حداقل یک داروساز بیمارستانی مورد نیاز است.

وی افزود: حضور داروساز بیمارستانی منفعت همزمان بیمارستان و بیمار را داراست. اگر بیمارستان ها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده بهره مند شوند، در بسیاری از هزینه های دارویی صرفه جویی شده و بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.

ديناروند، درباره مزیت های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه های بیمارستان ها تصریح کرد: در این بین صرف هدر رفت اقتصادی، چالش نیست؛ بلکه مدیریت و بهره مندی بیمار از خدمات مناسب نیز موضوعیت دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند در مقایسه ای میان فعالیت های داروساز بیمارستانی و بالینی، خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است؛ در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تامین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد. از آنجا که داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است، ممکن است جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.