بیرانوند: خدمات خرید آموزشی در آموزش و پرورش آسیب‌زاست

بیرانوند: خدمات خرید آموزشی در آموزش و پرورش آسیب‌زاست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دومین روز سی و
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دومین روز سی و سومین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه 100 هزار کلاس درس کشور نیاز به تعمیرات دارند، اظهار داشت: در مجموع مشکلات متعددی در آموزش و پرورش وجود دارد اما در ابتدا باید تجمیع قوانین را داشته باشیم تا تعارض قوانین باعث عدم نتیجه نشود.

وی افزود: برنامه ششم توسعه در دست تدوین است و خوشبختانه به مجلس دهم موکول شد تا کاری با عجله انجام نشود. از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهم دغدغه‌های خود را به کمیسیون آموزش و حتی به ایمیل شخصی بنده ارسال کنند.

بیرانوند با انتقاد از طرح خرید خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: خرید خدمت یعنی فردی را بیاوریم و 12 ساعت تدریس کند که پس از مدتی مدعی استخدام در آموزش و پرورش خواهد شد که این موضوع آسیب‌زاست؛ آموزش مجانی است و فاعل آن آموزش و پرورش است که یعنی آموزش و پرورش می‌تواند خرید خدمت داشته باشد و نه مردم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: بالای 80 درصد از نیروهایی که جذب می‌شوند باید از طریق تربیت معلم قدیم و یا دانشگاه فرهنگیان باشند و 20 درصد مابقی از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان انجام شود؛ در انجام کارها تعامل انجام می‌دهیم اما اگر اسم آن تحمیل باشد امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7IB0UK