ثبت‌نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی آغاز شد

ثبت‌نام دومین آزمون استخدام بخش خصوصی آغاز شد

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی، در نخستین نشست خبری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور از آغاز ثبت‌نام دومین دوره ا

به گزارش سیتنا، محمدحسین قمری دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور در نخستین نشست خبری از دومین دوره این آزمون، گفت: در نخستین آزمون استخدام بخش خصوصی که در سال 96 برگزار شد، 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی شرکت کردند که در این میان 20 هزار شغل در مصاحبه اینترنتی به مصاحبه حضوری دعوت شدند.

وی بیان کرد: برآوردها نشان داده است که 28 هزار فرصت شغلی از بیش از 1100 شرکت خصوصی و دانش‌محور ارائه شده بود که موجب معرفی 9 هزار نفر شد و از این میان 6300 نفر موفق بود.

قمری بابیان این‌که سال گذشته استان‌های برگزاری آزمون به‌صورت منطقه‌ای اعلام شده بود، ادامه داد: امسال تلاش داریم استان‌ها را بیشتر کنیم تا برای شرکت‌کننده‌ها شرایط ساده‌تر شود. درنتیجه تا امروز 7 استان برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند که با تلاش‌ها این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر تفاوت‌ها و مشابهت‌های آزمون استخدام دوم نسبت به دوره اول، توضیح داد: دومین آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور در 8 دسته شغلی و با 222 عنوان شغلی برگزار می‌شود. آغاز ثبت‌نام این آزمون از امروز 10 شهریورماه خواهد بود. مرحله غیرحضوری آن آبان ماه سال جاری و مرحله حضوری نیز آذرماه همین سال برگزار می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور تاکید کرد: طراحی و اجرا این آزمون مبتنی شایستگی‌های شغلی بومی احصا شده در نخستین آزمون است. همچنین آموزش‌های مهارت‌های نرم (Soft Skills) و راهنمایی تخصصی به راهنمای شغلی همه شرکت‌کنندگان افزوده شده است.

وی از دیگر ویژگی‌های این دوره را افزوده شدن مشاغل پردرآمد جدید برای شرکت‌ها و صنایع کشور و همچنین فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارج از کشور عنوان کرد.

قمری 8 دسته شغلی در نظر گرفته شده برای دومین آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناوری که با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود را هنر، رسانه و آموزش؛ مالی و اداری؛ مهندسی؛ مدیریتی؛ بازاریابی و فروش؛ کارشناسی و ارائه خدمات؛ فناوری اطلاعات؛ فنر و اجرایی بیان کرد.

وی در آخر تفاوت این آزمون با سایر آزمون‌های استخدامی رایج ارائه راهنمای جامع شغلی و کارنامه تفصیلی مبتنی بر تحلیل نتایج شایستگی‌های شغلی هر فرد و نیز امکان جانمایی داوطلبان در مشاغل متنوع بر اساس تناسب فرد با سن و مدرک تحصیلی آنها دانست.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور از دیگر تفاوت‌ها به عدم اخذ هزینه‌های اضافه تحت عناوینی چون هزینه مصاحبه، معرفی و غیره در طی فرایند آزمون از داوطلبان و همچنین اولویت‌بندی داوطلبان صرفاً بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌های شغلی به‌جای تکیه‌بر عوامل فرعی نظیر مدرک دانشگاهی یا معدل اشاره کرد.

دومین آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناوری از امروز ثبت‌نام خود را آغاز می‌کند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت آزمون به نشانی www.inre.ir یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

انتهای پیام