خرید انواع پروفیل میلگرد ساختمانی از سایت فولاد مهر سهند

خرید انواع پروفیل میلگرد ساختمانی از سایت فولاد مهر سهند

قیمت انواع مصالح ساختمانی مانند قیمت روز میلگرد، پروفیل و غیره به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ساخت محصولات، مواد اولیه و... بستگی دارد. شما می‌توانید ا

قیمت انواع مصالح ساختمانی مانند قیمت روز میلگرد، پروفیل و غیره به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ساخت محصولات، مواد اولیه و... بستگی دارد. شما می‌توانید انواع گوناگونی از پروفیل‌ها را در بازار مشاهده کنید که هر کدام برای قسمت‌های مختلفی از سازه، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر پروفیل دارای شکل و کاربرد مخصوص به خود است. شرکت فولاد مهر سهند یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده انواع پروفیل، میلگرد و سایر مصالح ساختمانی است که تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا برای مشتریان عرضه می‌کند.

معرفی انواع پروفیل ساختمانی

به مقاطع توخالی از جنس فولاد که اشکال مختلفی مانند دایره، مستطیلی، مربعی و غیره دارند، پروفیل گفته می‌شود. از شیت‌های فولادی برای تولید مدل‌های مختلفی از پروفیل ساختمانی استفاده می‌شود. در واقع باید گفت که ساخت این مدل از ورق‌ها به شکل آلیاژی انجام می‌شود. بنابراین، باید گفت که ورق‌های فولادی مختلفی، برای تولید پروفیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید پروفیل آهن در بازار نوسانات زیادی دارد. کیفیت پروفیل باعث شده که استحکام کششی، برشی و تسلیم سازه با وجود پروفیل‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد. به طور کلی پروفیل‌های ساختمانی را به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌کنند که به معرفی هر کدام می‌پردازیم:

پروفیل مقاطع باز

با توجه به شکل ظاهری این نوع پروفیل‌ها، به آن‌ها پروفیل مقاطع باز می‌گویند. بنابراین، باید گفت که میلگرد، تسمه، تیرآهن، نبشی، ناودانی و چهارپهلو از این دسته از پروفیل‌های ساختمانی هستند.

پروفیل‌های بسته

با توجه به نوع و شکل طراحی این پروفیل‌ها به آن‌ها پروفیل بسته می‌گویند. پروفیل پی وی سی، قوطی و پروفیل درب و پنجره، انواع پروفیل لوله و پروفیل کرکره برقی از این نوع پروفیل هستند.

پروفیل I

مقاومت خمشی این نوع پروفیل بالا بوده و برای نواحی مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی این مقطع فولادی در سه نوع سبک، متوسط و سنگین انجام می‌گیرد. همچنین، به طور کلی این پروفیل از نظر شکل ظاهری با پروفیل‌های دیگر متفاوت است.

تیرآهن IPB

طراحی و تولید تیرآهن IPBنسبت به پروفیل‌های دیگر بیشتر است. در حقیقت، برای پروژه‌های مهم از این نوع پروفیل ساختمانی استفاده می‌شود.

تیرآهن INP

یکی از پرمصرف‌ترین پروفیل‌های ساختمانی موجود در بازار، تیرآهن INP است. این نوع تیرآهن همانند تیرآهن IPB، ستون‌های ساختمان را مستحکم می‌کند. با توجه به خواص مکانیکی و شیمیایی این نوع تیرآهن، به طور گسترده در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این نوع اتصالات مشابه تیرآهن INP است.

پروفیل سپری

یکی دیگر از انواع پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل سپری T بوده که با استفاده از آن می‌توان انواع خرپا، در و پنجره، سقف شیروانی و سازه‌های فولادی را طراحی و تولید کرد. مقاومت خمشی این نوع پروفیل بسیار پایین است و باعث بروز مشکل در زمان استفاده از این نوع اتصالات می‌شود.

پروفیل زد

بر روی نقشه‌های ساختمانی، پروفیل زد Z را با همان علامت حروف انگلیسی آن یعنی Z نشان می‌دهند. در کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و صنایع دیگر می‌توان از این نوع پروفیل استفاده کرد. از طرفی، ساخت سقف‌های شیروانی فلزی با پروفیل زد امکان پذیر است.

پروفیل آبرو

این پروفیل در معرض رطوبت بالایی قرار دارد و همین مسئله شرایط برای خوردگی بیشتر را فراهم می‌کند. پروفیل آبرو از ورق‌های فولادی گالوانیزه تولید شده‌اند. از دیگر پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل آبرو بوده که برای جمع آوری برف و باران یا انتقال آن‌ها به کار می‌رود.

پروفیل تسمه

یکی دیگر از انواع پروفیل‌های ساختمانی که عرض آن از 160 میلی متر کم‌تر است، پروفیل تسمه بوده که در نقشه‌های ساختمانی با علامت PL نشان داده می‌شود.

پروفیل نبشی

یکی از محبوب‌ترین پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل نبشی L بوده که در پروژه‌های صنعتی و عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، میزان ضخامت و اندازه بال پروفیل نبشی، بسیار مهم است.

پروفیل ناودانی

در حقیقت، این نوع پروفیل‌ها در دو نوع مشبک و ساده ساخته می‌شوند. با استفاده از متریالی مانند فولاد، استیل و آلومینیوم می‌توان پروفیل ناودانی را طراحی و تولید کرد. همچنین برای ساخت چارچوب‌های پنجره و درب از این نوع پروفیل استفاده می‌کنند. این مدل از پروفیل‌ها در دو نوع مشبک و ساده طراحی می‌شوند و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند.

میلگرد

میلگردها دارای دو نوع آجدار و بدون آج هستند و برای تولید بسیاری از محصولات مانند خاموت، سنجاقک و رکابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگرد را می‌توان در قطرهای گوناگونی تولید کرد و هر قطر آن را برای بخش‌های مختلفی از ساختمان استفاده کرد.

به طور معمول، میلگرد با بتن در سازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد تا باعث افزایش مقاومت کششی مصالح مختلف شود.

در سازه‌های فولادی و صنایع مختلف می‌توان از میلگرد استفاده کرد. در واقع بدون میلگرد نمی‌توان بسیاری از پروژه‌های ساختمانی را انجام داد. از طرفی، قیمت میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد و میزان استفاده از آن بسیار زیاد است.

پروفیل‌های ساختمانی چه کاربردهایی دارند؟

پروفیل‌های ساختمانی کاربرد گسترده‌ای در ساخت و ساز دارند. با توجه به نوع پروفیل در قسمت های مختلف ساختمان می‌توان از آن ها استفاده کرد. از مهم‌ترین کاربردهای پروفیل ساختمانی عبارتند از:

قسمت‌های مختلف ساختمان و سازه‌های فولادی را مستحکم می‌کند.

انواع چارچوب‌های لازم برای درب و پنجره را می‌توان با انواع پروفیل‌های ساختمانی ساخت.

امکان ساخت، پوشش و مستحکم‌سازی سقف سوله‌ها یا سازه‌های دیگر با پروفیل‌ها امکان پذیر است.

چارچوب‌های بزرگ فولادی یا فلزی را می‌توان با پروفیل‌های ساختمانی تولید کرد.

ویژگی‌های پروفیل‌های ساختمانی

همانطور که می‌دانید، انعطاف و شکل‌پذیری مصالح ساختمانی باید مطلوب باشد. پروفیل‌های ساختمانی، از جمله مصالحی هستند که بسیار منعطف بوده و شکل‌پذیری بالایی دارند. این مسئله، استفاده از این مصالح را آسان‌تر می‌کند. دیگر ویژگی‌های پروفیل ساختمانی عبارتند از:

جوش‌پذیری پروفیل‌ها بسیار مطلوب است.

از نظر ابعادی، دقت بالایی دارد.

در برابر فشارهای احتمالی، مقاومت بالایی دارد.

در برابر ضربات و خوردگی‌ها، ضخامت و افزایش مقاومت بالایی دارد.

خرید اینترنتی انواع پروفیل از سایت فولاد مهر سهند

بسیاری از افراد برای خرید پروفیل‌های مختلف همچنان بازارهای سنتی را ترجیح می‌دهند اما به این نکته باید توجه داشت که با وجود تنوع در این حوزه، نمی‌توان محصول مورد نظر را به راحتی پیدا کرد.

شرکت فولاد مهر سهند در تولید انواع پروفیل‌های فولادی به روش نورد سرد در ایران پیشتاز بوده و با بهره مندی از نیروی انسانی خلاق، با انگیزه و متعهد تمامی تلاش خود را برای سربلندی کشور در این حوزه به کار گرفته است.

بنابراین، شما می‌توانید انواع پروفیل‌های فولادی را با قیمت مناسب از این شرکت به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، یکی از مصالح ساختمانی پرمصرف در صنایع مختلف، پروفیل‌ها هستند. در حقیقت، پروفیل‌ها، مقاطعی فلزی یا غیرفلزی هستند که دارای اشکال و سطح متفاوتی بوده و خواص مکانیکی و فیزیکی آن‌ها، نوع مصرفشان را تعیین می‌کند.

شما می‌توانید انواع گوناگونی از پروفیل‌های ساختمانی را با توجه به کاربرد هر یک از آن‌ها در ساختمان‌سازی، استفاده کنید. همچنین اگر در زمینه خرید انواع پروفیل به مشاوره نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان شرکت فولاد مهر سهند از طریق وب سایت https://mehrsteel.com/ در ارتباط باشید.