خرید تضمینی دانه‌های روغنی در گلستان آغاز شد

خرید تضمینی دانه‌های روغنی در گلستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، رمضانعلی ریاحی، با اعلام این خبر، گفت: بهای خرید تضمینی دانه های روغ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، رمضانعلی ریاحی، با اعلام این خبر، گفت: بهای خرید تضمینی دانه های روغنی، همانند بهای خرید تضمینی گندم از طریق بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل به کشاورزان محترم قابل پرداخت است.

وی افزود: از ابتدای زمان خرید تاکنون بیش از ۳۱۳ تن دانه روغنی از کشاورزان توسط مراکزاین اداره کل خریداری شده است.

وی بیان کرد: برای خرید این محصول در گلستان دو مرکز خرید در شهرستان های گرگان و گالیکش دایرشده است که نرخ خرید تضمینی انواع دانه های روغنی آفتابگردان بر اساس نرخ های ابلاغی با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت از قرار هر کیلوگرم دو هزار و ۱۵۰ تومان و سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت هر کیلوگرم یک هزار و ۹۷۰ تومان اعلام شده و در مراکز خرید اعمال می شود.  

ریاحی اظهار کرد: کشاورزان لازم است به هنگام تحویل محموله های خود در مراکز خرید کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و معرفی نامه از مرکز خدمات کشاورزی حوزه استحفاظی خود را به همراه داشته باشند.

وی در همین زمینه ادامه داد: شرکت های توسعه کشت دانه های روغنی گرگان و گنبدکاووس مباشرت خرید این اداره کل را بر عهده دارند و در انبارهای شهرستان های بندرگز، کردکوی، گرگان (تقی آباد، شصت کلاته) و علی آباد فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان گلستانی می توانند محموله های دانه های روغنی خود را به کارخانجات روغن کشی سویا بین گرگان، طلای سفید گالیکش، یگانه خزر بندرترکمن و خاوردشت در شهرستان علی آباد کتول تحویل دهند.