دربی بسکتبال گرگان در قلعه عقاب‌ها/ وقتی محکوم به پیروزی هستی

دربی بسکتبال گرگان در قلعه عقاب‌ها/ وقتی محکوم به پیروزی هستی

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم و پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور دوشنبه (فردا) برگزار خواهد شد که در یکی از جذاب‌ترین د

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم و پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور دوشنبه (فردا) برگزار خواهد شد که در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این فصل تیم‌های یس آل گرگان و شهرداری گرگان راس ساعت ۱۶ در سالن امام خمینی (ره) این شهر به مصاف هم می‌روند.

اما این دیدار از آنجایی حساسیت و جذابیت‌های خاص خود را دارد که نخستین دربی تاریخ بسکتبال گرگان محسوب می‌شود و دو تیم به دلیل قرار گرفتن در انتهای جدول نیاز مبرم به کسب پیروزی دارند.

تیم یس آل گرگان که نخستین فصل حضورش در لیگ برتر بسکتبال را تجربه می‌کند، صالح مخدومی سرمربی جوان و با دانش گرگانی را روی نیمکت خود می‌بیند و ۷۰ درصد بازیکنانش بومی و جوان هستند.

یس آل فصل را بدون بازیکن خارجی آغاز کرد و دو شکست سنگین مقابل پتروشیمی بندرامام و شهرداری تبریز متحمل شد اما این تیم جوان از هفته سوم نمایش نسبتا بهتری داشت و با اضافه شدن دو بازیکن آمریکایی خود امید را برای کسب نتایج بهتر در دل بسکتبالدوستان گرگانی زنده کرد.

یس آل بالاخره در هفته هفتم موفق شد نخستین و تنها پیروزی خود تا بدین جای فصل را کسب کند و اکنون با کسب یک برد، ۶ باخت و مجموع هشت امتیاز در مکان هشتم جدول ۹ تیمی لیگ برتر بسکتبال قرار دارد.

اما برگ برنده یس آل در دربی بسکتبال گرگان می‌تواند دو بازیکن آمریکایی این تیم باشد که در هفته‌های اخیر نمایش خوبی ارائه کردند، تایرون مک نیل بازیکن پست پنج در هفته گذشته دبل دبل کرد و دواین میشل هم در هفته‌های اخیر نشان داده که مخدومی می‌تواند روی پرتاب‌های سه امتیازی‌اش حساب ویژه‌ای باز کند.

البته وجود نیروهای جوانی مانند کامیار صادق زاده، رهام کبیر و مهدی جعفری در کنار تجربه بابک نظافت و نیما بخشی کمک زیادی به یس آل خواهد کرد.

اما شهرداری گرگان با سابقه‌ترین تیم لیگ برتر بسکتبال کشور در این فصل با هدایت سید زمان حسینی مربی بومی و دستیار محمدمهدی ایزدپناه در فصل گذشته پای به رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در این فصل گذاشت.

شهرداری گرگان که مانند یس آل ۷۰ درصد بازیکنانش را بومی‌ها تشکیل می‌دهند و البته بازیکن خارجی در اختیار ندارند. تمامی هفت دیدار خود در این فصل را واگذار کرده و با هفت امتیاز در مکان نهم جدول ۹ تیمی قرار دارد.

شهرداری در برخی دیدارهای خانگی نمایش خوبی ارائه کرد اما مصاحبه تند سید زمان حسینی پس از شکست خانگی مقابل شهرداری تبریز موجب شد تا مسئولان شهرداری این سرمربی را یک هفته به مرخصی اجباری بفرستند تا حسینی از شنبه (دیروز) در تمرینات تیمش حاضر شود.

اظهارات تند حسینی علیه تماشاگران گرگانی موجب شد تا تماشاگران مقابلش قرار گیرند و این گفته وی که شورای شهر گرگان به تیم رقیب (یس آل) کمک می‌کند باعث ایجاد حساسیت بیش از حد نخستین دربی تاریخ بسکتبال گرگان شده است.

شهرداری با وجود اینکه از داشتن بازیکن خارجی بی بهره است اما می‌تواند روی آمادگی مسعود سلیمانی که به تازگی به اردوی تیم ملی هم دعوت شد حساب کند و البته یک عدنان دورقی آماده می‌تواند نتیجه بازی را به سود شهرداری رقم بزند.

بازیکنانی مانند محمد شهریان، سامان طاهر پور، ساسون آبرامیان و سعید صالحی هم در صورت آمادگی می‌توانند کمک حال سید زمان حسینی در این دیدار حساس باشند.

بدون شک بعدازظهر دوشنبه بسکتبال گرگان شاهد یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ خود خواهد بود و باید دید نبرد گرگانی‌ها در سالن موسوم به قلعه عقاب‌ها چه خواهد شد، نبردی که هر دو تیم در آن محکوم به پیروزی هستند.