شرایط مورد نظر برای ایمن سازی قشر نوجوان و جوان محقق نشده است

شرایط مورد نظر برای ایمن سازی قشر نوجوان و جوان محقق نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی آموزشی توجیهی ویژه مدرسان و روحانیون آموزش دیده عرصه پیشگیری اولیه از

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی آموزشی توجیهی ویژه مدرسان و روحانیون آموزش دیده عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد گفت: امروز اگر ادعا داریم باید گامهای بلند بر می داشتیم، در حوزه آسیب های اجتماعی جای اینگونه نشست ها خالی بوده است.

وی افزود: اذعان داریم که به فرموده رهبر انقلاب در بحث آسیب اجتماعی همه غفلت کردیم. حتی ایشان فرمودند بنده در واقع غفلت کردم. وقتی رهبر ما اینگونه می فرمایند ما حتما باید اعتراف کنیم به خوبی حرکت نکردیم. البته توفیقات ما در عرصه های مختلف جای شکرگذاری دارد. اقدامات بزرگی در نظام صورت گرفت اما در راستای ایمن سازی قشر نوجوان و جوان شرایط مورد نظر تحقق پیدا نکرد.

وی ادامه داد: اگر به همین دستاوردهای موجود اکتفا کنیم به غفلت های بعدی می انجامد. آنچه امروز ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد هستیم فراز و فرودهای زیادی داشته است.

مویدی ادامه داد: در دهه های اول پیروزی انقلاب اسلامی شرایط ایجاب می کرد تهاجمی و سخت افزاری به قاچاق بپردازیم اما بعد از یکی دو دهه وقتی بحث ابلاغ سیاست ها و ساختارها و آیین نامه های مربوط به این حوزه تدوین شد، باید با رویکرد دیگری اقدام می کردیم و با سایر کشورها و تکنولوژی همسو می شدیم و خوشبختانه با بررسی هایی که صورت گرفت، اقدامات زیربنایی خوبی گذاشته شد و بحث پیشگیری و درمان و صیانت در مراحل بعدی مورد توجه جدی قرار گرفت و توفیقات نسبی ایجاد شده است.

مویدی تاکید کرد: اما همچنان بیشترین پتانسیل ما در بحث مقابله بود چرا که نگاه مجریان مدام در بحث اعتیاد به سمت مقابله و نگاه تهاجمی و سخت افزاری می رود. اینکه معتاد را دستبند بزنیم و... در حالیکه برخی از این رفتارها خود تبعاتی دارد.

این خبر تکمیل می شود..