عدم اطلاع رسانی ارشاد از نحوه فعالیت شوراهای ارزشیابی درجه‌هنری هنرمندان

عدم اطلاع رسانی ارشاد از نحوه فعالیت شوراهای ارزشیابی درجه‌هنری هنرمندان

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در شرایطی که شوراهای پروانه ساخت، نمایش، شوراهای ویدئویی و... به طور مرتب در وزارت ارشاد برگزار شده و اطلاعات
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در شرایطی که شوراهای پروانه ساخت، نمایش، شوراهای ویدئویی و... به طور مرتب در وزارت ارشاد برگزار شده و اطلاعات مربوط به شوراها در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد متاسفانه شورای درجه هنری هنرمندان که در وزارت ارشاد برگزار می‌شود و از اهمیت خاصی هم برخوردار است، اطلاع رسانی نمی‌کند. این شوراها ماهی یکبار در وزارت ارشاد برگزار می‌شود اما متاسفانه هیچ اطلاعی از نحوه فعالیت و ارزیابی این شورا در اختیار رسانه ها قرار نمی‌گیرد.

شورایی تحت عنوان شورای ارزشیابی درجه هنری هنرمندان به طور معمول باید هر یک ماه یکبار در وزارت ارشاد برگزار شود که در این شورا ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد  صورت می گیرد تا در نهایت به آنها درجه هنری اعطا شود. در این شورا درخواست‌های هنرمندان پس از تکمیل پرونده هایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از بررسی‌ها، از درجه هنری یک تا پنج به آنها اعطا خواهد شد که بنابراین درجات هنری؛ گواهینامه درجه یک هنری معادل مدرک دکتری، گواهی نامه درجه دو هنری معادل مدرک تحصیلی فوق لیسانس، گواهی نامه درجه سه هنری معادل لیسانس، گواهی نامه درجه چهار هنری معادل فوق دیپلم  و گواهی نامه درجه پنج معادل مدرک دیپلم است. اما متاسفانه هیچ گاه جلسات شورای اعطای درجه هنری هنرمندان اطلاع رسانی نمی شود  و رسانه هیچ اطلاعی از تعداد هنرمندانی که ثبت نام کرده اند و روند چگونگی ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنرمندانی که ثبت نام کرده اند ندارند.

با توجه به اهمیت اعطای درجه هنری به هنرمندان که از سوی ارشاد ارایه می شود بیم آن می رود که پرونده هنرمندانی که سالها در این عرصه فعالیت می کنند موردتوجه قرار نگیرد وافرادی که صلاحیت کمتری نسبت به دیگر افراد دارند با رایزنی موفق به کسب درجه هنری از وزارت ارشاد شوند.

بنابراین گزارش سال گذشته در خردادماه طی مراسمی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 18 هنرمند کشور از جمله: مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی افرادی بودند که در این آیین، گواهینامه درجه یک هنری خود را از دستان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

 

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/8HGUH9