هفته سی و دوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته سی و دوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۵۰ راس اسب از نژادهای دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار، هزار و ۲

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۵۰ راس اسب از نژادهای دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۶ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه تا ۶ ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب رویال کلاسیک زودتر از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی هج و کمال دلیجه عطا با اسب مجستیک به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب عروس بندر عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب ساقه و نورمحمد بهادر با اسب تیزاب صحرا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب نفس موفق به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب یاشار و آق اویلی بشگرد با اسب مون راکت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که ابوطالب چاریزاده با اسب اسپرینگ زودتر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب دومنیک و آرمین آق آتابای با اسب سامرسا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که امین محمدی با اسب ماه مرال نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب بن جوی و نادر صالح پور با اسب ایلیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب سلطان صحرا موفق به کسب مقام اول شد و امیر مخدومی با اسب سیتی دنسر و بنیامین جرجانی با اسب شلیک به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نورمحمد بهادر یک مقام نخست و یک مقام سوم کسب کرد و بنیامین جرجانی، ابوطالب چاریزاده، امین محمدی و یاسر جرجانی هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های سی و سوم و سی و چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۱۷ و ۱۸ اسفند در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.