وجود بیش از 2000 اثر تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

وجود بیش از 2000 اثر تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

بهمن عسگری سوادجانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: دوره آموزشی آشنایی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مب
بهمن عسگری سوادجانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: دوره آموزشی آشنایی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مبانی و قوانین ضابطین قضایی در خصوص تخریب و آسیب رساندن به آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از اساتید مجرب قوه قضاییه این استان بهره برده شد خاطرنشان کرد: 50 نفر از افراد با توجه به وظیفه و پست خود درزمینهٔ حفاظت از آثار تاریخی در این دوره آموزشی شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری آثار تاریخی و فرهنگی اعم از صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری موجود در چهارمحال و بختیاری را نزدیک به 2 هزار و 500 اثر دانست و افزود: از همین روست که این استان یکی از استان های غنی کشور در بحث اشیا و ابنیه قدیمی و تاریخی به حساب می آید.

عسگری سوادجانی بیان داشت: دوره آموزشی آشنایی با مبانی و قوانین ضابطین قضایی به منظور حفظ و حراست از آثار تاریخی و آشنایی با نحوه برخورد با عاملین آسیب زننده به این آثار برگزار شده است.

انتهای پیام/68010/ن20/

http://fna.ir/YNP16U