وحشت از بازگشت «مار در آستین»/ انفجارهای مهیب در عراق/ درآمد جدید داعش

وحشت از بازگشت «مار در آستین»/ انفجارهای مهیب در عراق/ درآمد جدید داعش

داعش همچون ماری که غربی ها در آستین خودشان پرورشش داند، غربی ها را به وحشت انداخته است. نخست وزیر استرالیا گفت: به منظور مبارزه با رشد افراط گرایی در


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی کاخ سفید، در آخرین واکنش به تحولات عراق گفت: بی شک، داعش، یک تهدید فوری علیه منافع آمریکاست.

 

جاش ارنست، در عین حال درباره هشدار اخیر مقامات آمریکا درباره گروه تکفیری داعش گفت: هنوز مدارک و شواهدی دال بر اینکه داعش توطئه ای فعال علیه آمریکا طراحی کرده باشد، در دست نیست.
 
سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره طرح آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه گفت: رئیس جمهور آمریکا، هنوز تصمیمی برای اقدام نظامی در سوریه اتخاذ نکرده است.

 

در همین حال، سخنگوی مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی احتمال مبارزه با داعش در سوریه و عراق است.

سرهنک «اد تامس»، با تاکید بر تشکیل یک ائتلاف با حضور همکاران توانای منطقه ای و اروپایی گفت: دمپسی به همراه فرماندهی مرکزی، در حال آماده سازی گزینه های مقابله با داعش در دو کشور عراق و سوریه از طریق شیوه های نظامی گوناگون از جمله حمله هوایی است.
 
وی افزود: حرف نهایی این است که نیروهای ما برای همکاری با همپیمانان مان علیه داعش کاملا آماده هستند.

همچنین دو مقام آمریکایی دیگر تائید کردند این کشور در حال آماده سازی گزینه های حمله علیه داعش در سوریه است.

 یکی از این مقامات که نامی از وی برده نشده، گفته است برنامه ریزی این حملات هفته هاست در دستور کار قرار دارد، اما هیچ کدام از این مقامات آمریکایی، زمان حمله نظامی آمریکا را نزدیک ندانسته اند.

بودجه امنیتی استرالیا برای مبارزه با داعش

نخست وزیر استرالیا گفت، به منظور مبارزه با رشد افراط گرایی در کشورش، بودجه امنیتی را افزایش می دهد.


استرالیا امروز (سه‌شنبه، 26 آگوست 2014، 4 شهریور 1393)، از راه اندازی یک واحد تحقیق و مداخله ویژه برای جلوگیری از سفر عناصر تکفیری به سوریه و عراق خبر داد.

ماموریت این واحد، تحت نظر گرفتن و پیگرد افرادی است که می‌خواهند به کشورهای درگیر جنگ در خاور میانه بروند.

به همین منظور، این واحد تلاش‌ سازمان های مختلف اطلاعاتی مربوط را در یک جا متمرکز خواهد کرد.

تونی اَبوت، نخست وزیر استرالیا، روز سه شنبه خطاب به خبرنگاران در ملبورن، گفت: حدود 60 استرالیایی با داعش در عراق همکاری می کنند و حدود صد استرالیایی دیگر نیز از این گروه تروریستی حمایت می کنند. برای مبارزه با این افراط گرایان باید بودجه تازه ای به تصویب برسد.

به اعتقاد مسئولان ضد تروریسم، بازگشت تکفیری‌‌هایی که از کشورهای غربی به سوریه رفته‌اند، مهم ترین خطر محسوب می‌شود.

ابوت گفت: دولت اقداماتی را در دست اجرا دارد. خدمات امنیتی را نیز تقویت می کنیم و قوانین تازه ای برای تضمین دستگیری تروریست های بازگشته از خاورمیانه در دست بررسی داریم. برخورد با این گروه های افراط گرا، بسیار مهم است، چرا که همه درک می کنند دشمن ما «تروریسم» است، نه یک مذهب خاص.


دانلود

 

تظاهرات در نروژ

صدها هزار تن با مذاهب و دیدگاههای اعتقادی گوناگون با سازماندهی گروهی از مسلمانان نروژ، بعدازظهر روز دوشنبه، ضد گروهک تروریستی داعش، و اقدامات خشونت آمیز این گروه در اسلو، پایتخت این کشور، تظاهرات کردند.

دانلود

 

این تظاهرات همچنین بر ضد گروه هایی در نروژ برگزار شد که از داعش حمایت کرده اند. این در حالی است که داعش مرتکب اقدامات خشونت آمیز و وحشیانه ای در عراق و سوریه شده است.

 

یوسف گیلانی، از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت، برگزاری این تظاهرات، ابتکار مسلمانان جوانی است که به شدت از خشونت های داعش نگرانند.

 

وی گفت: «ما هرگز نمی پذیریم که گروهی مانند داعش به نام مذهب مرتکب اقدامات تروریستی شود.»

گیلانی گفت معترضان در این تظاهرات ضد گروه اسلام گرای نروژی موسوم به «امت پیامبر» نیز تظاهرات کردند. گروه امت پیامبر، اوائل این ماه اعلام کرد از داعش حمایت می کند.

تظاهرات کنندگان در منطقه گرینلند، که مهاجرانی از گروه های مختلف قومی در آن زندگی می کنند، تجمع، و سپس به سمت ساختمان مجلس راهپیمایی کردند. فاتح مهدی الحسینی، 19 ساله، که خواستار تظاهرات علیه افراط گرایی اسلامی شده بود، نخستین سخنران این مراسم بود. وی گفت: «از اهمیت زیادی برخوردار است که جامعه نروژ بین مسلمانان واقعی و کسانی که خود را مسلمان می نامند، اما دیدگاهها و اعتقادات اسلامی ندارند، تمایز قائل شود.»

ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ که در مقابل پارلمان به صف تظاهرکنندگان پیوست، با سخنرانی در جمع معترضان، بر تنوع قومیت های که در این تجمع شرکت کرده بودند تاکید کرد و گفت: «ما اینجا گردهم آمده ایم تا مخالفت خود را با افراط گرایی، خشونت و کشتار اعلام کنیم.»

روحانیان شیعه و سنی، کشیشان مسیحی و کفیل اسقف اسلو به همراه شخصیت های سیاسی همه احزاب نروژ در میان صفوف تظاهرات کنندگان متشکل از جوانان مسلمان و دیگر ساکنان اسلو به چشم می خوردند.

یوسف الصدیق، از اعضای بلندپایه مؤسسه مطالعاتی مینوتنک، که فعالیت آن معطوف به بررسی مسائل اقلیت های مذهبی است- گفت :«ما دست نژادپرستان و نازی ها را از این شهر کوتاه کرده ایم. در حال حاضر هم شهر را از دست گروههایی مانند گروه امت پیامبر که نفرت و دشمنی را رواج می دهند، خارج می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان از اسلو، برخی از تظاهرات کنندگان شعارنوشته هایی در دست داشتند که عبارت «همه با هم علیه تروریسم، و در جهت برقراری صلح» روی آن نوشته شده بود.

 

انفجار در بغداد

پایتخت عراق، بار دیگر صحنه انفجار و خشونت بود. انفجار دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه «لطیفیه» در شمال بغداد، 11 کشته و 25زخمی برجای گذاشت.


انفجار در بغداد عراق/93/06/04


به نقل از مقامات امنیتی عراق، این خودروی بمب گذاری شده در یک تقاطع پرتردد در منطقه «جدیده» در شرق بغداد منفجر شد.


انفجار در بغداد عراق/93/06/04

از اهالی منطقه محل بمب گذاری گفت: من دیدم آتش، نزدیک خانه ما روشن شده و از آن دود بلند می شود. آتش به خانه ما سرایت کرد. خدا به ما رحم کند.


دانلود

 

 

عملیات ارتش عراق و نیروهای کرد در نینوا

عملیات نیروهای کرد عراق با حمایت نیروی هوایی این کشور بر ضد گروه تروریستی داعش در «استان نینوا» ادامه دارد.

دانلود

 

یکی از نیروهای کرد گفت: برنامه هایی برای همه مناطق مرزی منطقه کردستان آماده کرده ایم که بر اساس آن، مناطقی را که دشمن اشغال کرده است، بازپس بگیریم.


کردهای عراق/93/06/04

 

وی گفت: برای دیگر مناطق برنامه ای نداریم.


ارتش عراق و نیروهای کرد/93/06/04


 

سد موصل

برخی منابع خبری عراقی، از تصرف دوباره سد موصل توسط گروهک تروریستی داعش و به اسارت در آمدن 200 نیروی کرد کردستان عراق خبر داده بودند. این در حالی است که وزارت نیروهای کرد در کردستان عراق خبرهای منتشر شده درباره سیطره افراد مسلح داعش بر سد موصل را تکذیب کرد.

 

خطرناک ترین تروریستها در عراق

یک پایگاه عراقی با انتشار فهرستی از اسامی سرکردگان گروه تروریستی داعش در عراق، اسامی حقیقی آنها و وظایفی را که در این گروه تروریستی بر عهده دارند، فاش کرد.

 

اسامی مستعار و حقیقی سرکردگان داعش در عراق و سمت آنها را در خلافت خودخوانده این گروه تروریستی منتشر کرد. بدنه اصلی این گروه تروریستی را 18 تن از تروریست های جانی و خطرناک تشکیل می دهند که «ابوبکر البغدادی» به عنوان سرکرده اصلی و خلیفه داعش در صدر این گروه تروریستی قرار دارد.

 


اسامی اعضای گروهک تروریستی داعش/93/06/04
اسامی دیگر سرکردگان این گروه و سمت آنها به شرح زیر است.

-ابو مسلم الترکمانی، معاون اول بغدادی با اسم حقیقی فاضل الحیالی که از افسران بعثی در تلعفر بوده است.
 
فرماندهان اصلی داعش

-ابو عبدالرحمن البیلاوی با اسم حقیقی عدنان اسماعیل نجم، افسر بعثی و مسئول اصلی عملیات قتل عام موصل در تاریخ 5 جولای گذشته است.

-ابو قاسم با اسم حقیقی عبدالله احمد المشهدانی، مسئول عملیات های انتحاری و جذب عوامل انتحاری است.

-ابو هاجر العسافی با اسم حقیقی محمد حمید الدلیمی، مسئول امور پستی در داعش است(صدور و انتقال دستورات به اعضای داعش و اجرای هماهنگی های لازم)

-ابو صلاح با اسم حقیقی موفق مصطفی الکرموش، مسئول امور مالی در گروه تروریستی داعش است.

-ابو لؤی با اسم حقیقی عبدالواحد خضیر احمد، مسئولیت امنیت عمومی داعش را برعهده دارد.

-ابو محمد با اسم حقیقی بشار اسماعیل الحمدانی، مسئول امور زندانیان و اسرا است.

-ابوعبدالقادر با اسم حقیقی شوکت حازم الفرحات، مسئول امور اداری در گروه داعش است.
 
اتاق عملیات نظامی داعش

-ابو کفاح با اسم حقیقی خیری عبد حمود الطائی، مسئول عملیات بمب گذاری در داعش است.

-ابو سجی با اسم حقیقی عوف عبدالرحمن العفری، مسئولیت امور اجتماعی در داعش را برعهده دارد.

-ابو شیما با اسم حقیقی فارس ریاض النعیمی، مسئول انبار تسلیحات و مهمات است.
 
  والیان خودخوانده داعش

-ابو میسره با اسم حقیقی احمد عبدالقادر الجزاع، والی داعش در بغداد است.
 
-ابو مهند السویداوی با اسم حقیقی عدنان لطیف السویداوی، والی الانبار که از افسران بعثی صدامی بوده است.

-ابوجرناس با اسم حقیقی رضوان طالب الحمدونی، والی داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه است.

-ابو فاطمه با اسم حقیقی (نعمه عبد نایف الجبوری)، والی کرکوک است.

-ابو فاطمه با اسم حقیقی (احمد محسن الجحیشی) والی داعش در استانهای مرکزی فرات معرفی شده است.

-ابو نبیل با اسم حقیقی (وسام عبد زید الزبیدی) والی داعش در استان صلاح الدین بود که در ماه جولای گذشته به هلاکت رسید.


جیب خالی داعشی ها

تروریست‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش برای جبران کمبود منابع مالی به غارت جواهر فروشی‌ها موصل روی آورده‌اند. منابع عراقی اعلام کردند: گروهک تروریستی داعش، به دنبال منابع مالی جدید درموصل است و از همین رو دستور بازگشایی بانک‌ها و غارت جواهر فروشی‌ها را داده است.

عبدالعزیز بکر، یکی از ساکنان موصل، گفت: ما روز شنبه گذشته، از بازگشایی بانک ها و این که به مردم اجازه برداشت پول داده شده است، شگفت زده شدیم و فکر کردیم این اقدام را دولت مرکزی در بغداد صورت داده است.

وی افزود: اما متوجه شدیم که کسانی قصد برداشت پول های خود را دارند باید صورت وضعیتی از دارایی خود ارائه دهند و سپس به دیوان محاسبات داعش بروند تا نام آنها ثبت شود و مشخص گردد که از اقلیت ها هستند یا کارمند عالی رتبه دولت یا مظنون داعش، در غیر این صورت امکان برداشت پول وجود ندارد.

عبدالعزیز بکر تاکید کرد: هدف از این اقدام آگاهی از میزان دارایی های ساکنان موصل و فشار به آنها برای دادن بخشی از آن به عنوان پرداخت زکات و صدقه به داعش است. آنها با اطلاع از میزان دارایی افراد به سراغ آنها می آیند و با تهدید پول را بگیرند یا یکی از اعضای خانواده را بربایند و درخواست باج کنند.

یک منبع بانکی در موصل اعلام کرد: آنچه وزارت مالی داعش خوانده می شود به ما دستور العمل داده است که بانک ها را بازگشایی کنیم و به مردم اجازه برداشت پول هایشان را بدهیم و این پس از صورت وضعیت دارایی ها و مراجعه به دیوان محاسبات داعش است و بانک اختیار از خود ندارد.

همزمان منابع آگاه در موصل از حمله تروریست های داعش به جواهر فروشی ها و شکستن قفل آنها و غارت همه جواهر موجود در آن خبر دادند و افزودند: تروریست های داعش با یورش به بازار جواهر در مرکز موصل که متعلق به مسیحیان و شبکی هاست، اقدام به غارت جواهر باقیمانده در این جواهر فروشی ها کردند و آن را در خودروهای ویژه قرار دادند و با خود بردند.