پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه بتنی اصفهان-شیراز/ جذب سرمایه‌گذار برای قطعه سوم‌

پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه بتنی اصفهان-شیراز/ جذب سرمایه‌گذار برای قطعه سوم‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد با اشاره به پیشرفت 33 درصدی قطعه اول و دوم آزادراه اصفهان-شیراز اظهار
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نورزاد با اشاره به پیشرفت 33 درصدی قطعه اول و دوم آزادراه اصفهان-شیراز اظهار داشت: این دو قطعه از تنگ خیاره تا سده آغاز شده و از سده تا ایزدخواست ادامه می یابد.

وی افزود: طول هرکدام از قطعات 105 کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره 38 درصد و از ایزد خواست تا سده 27 درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه به طور متوسط 33 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزاد راه اصفهان - شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره گیری از تکنولوژی جدید(رویه بتن به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تاخیر همراه کرده است.

نورزاد اظهارکرد: ارزیابی در دو قطعه (خیاره تا سده و سده تا ایزدخواست) بالای 80 درصد پیشرفت داشته اما تملک هم مهم بوده و این موضوع مشکلاتی را در پیشرفت کار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت این دو قطعه، یک قطعه 117 کیلومتری هم درحال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

نورزاد گفت: ساخت پروژه آزادراه اصفهان- شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای 117 کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می شود.

بنابراین گزارش ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران (اصفهان-شیراز) با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن 2.5 ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه نگهداری از راه ها کاهش یافته و رونق به کارخانه های سیمان سازی کشور بازمی گردد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EBGGF3