کنفرانس خبری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

کنفرانس خبری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، کنفرانس خبری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که به منظور بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سور

به گزارش خبرنگار مهر، کنفرانس خبری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که به منظور بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه در سوچی روسیه دور هم جمع آمده اند، آغاز شد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از پوتین بر برگزاری این نشست گفت: اهمین این اجلاس برای این است که نشان می دهد همکاری های سه کشور می تواند در کاهش تنش و برقراری صلح و ثبات در سوریه و منطقه داشتند باشد.

وی با بیان اینکه پایگاههای داعش در عراق و سوریه از بین رفته است گفت: همه جهانیان بدانند که تروریسم نمی تواند ابزار مهمی برای کشوری باشد چانانکه دیدیم کشورهایی که به داعش کمک کردند داعش برای آنها هم خطر آفرید.

رئیس جمهور افزود: جلسه امروز جلسه بازی بود و هر سه کشور نظرات خود را اعلام کردند. و مرحله بعدی تشکیل کنگره سوری - سوری است که همه گروهها در سوچی درآینده نزدیگ اجتماع کنند و در مورد آینده کشور سوریه به بحث و بررسی آینده کشورشان بپردازند.

وی با بیان اینکه سه کشور همه کشورهای منطقه را به ایجاد صلح و ثبات در منطقه دعوت می کنند، گفت: باید برای بازسازی سوریه تلاش کنیم.

روحانی تاکید کرد: سه کشور موافقت خود را برگزاری این کنگره در سوچی اعلام کردند و روسای ستاد مشترک دو کشور کمک خواهند تا زمینه را برای برگزاری این کنگره فراهم می کنند.

این خبر تکمیل می شود...