۱۹ هزار عراقی در یک سال قربانی تروریسم شدند

۱۹ هزار عراقی در یک سال قربانی تروریسم شدند

جهان > خلیج‌ فارس - دفتر نمایندگی سازمان ملل در عـــراق در گــزارشــــی اعلام کرده‌است، در سال ۲۰۱۶بیش از ۱۹ هزار عراقی در حملات ترور
جهان > خلیج‌ فارس - دفتر نمایندگی سازمان ملل در عـــراق در گــزارشــــی اعلام کرده‌است، در سال ۲۰۱۶بیش از ۱۹ هزار عراقی در حملات تروریستی و خشونت‌های این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

براساس گزارش سازمان ملل، از اين تعداد حدود 6800 نفر كشته شده و بيش از 12هزار نفر زخمي هستند. به گفته سازمان ملل، اين آمار شامل كشته و زخمي شدگان نيروهاي پليس عراق نمي شود. در ميان استان هاي عراق، نينوا بالاترين تعداد قربانيان تروريسم را داشته است. پس از نينوا، بغداد و كركوك در جايگاه هاي بعدي هستند.

اين در حالي است كه طي يك هفته گذشته حملات داعش به بغداد و مناطق شيعه نشين عراق ازجمله نجف و سامرا افزايش يافته است. تنها طي 48ساعت گذشته حدود 70نفر در بغداد در 3حمله كشته شدند. همچنين دوشنبه شب نيروهاي حشدشعبي حمله نيروهاي داعش به شهر سامرا را خنثي كردند.

3عامل انتحاري به يك مركز پليس در سامرا حمله كرده بودند و قصد گسترش دامنه اين حمله را به نقاط ديگر داشتند.
با پيشروي ارتش عراق در موصل، حملات داعش به ديگر شهرهاي عراق افزايش يافته است. ديروز منابع نظامي آمريكا اعلام كردند كه كار داعش در شرق موصل تمام شده است.