اقبالی: استقلال دو شوت هم به چارچوب دروازه پدیده نزد/ مسی و رونالدو به تعویض‌شان اعتراض نمی‌کنند

اقبالی: استقلال دو شوت هم به چارچوب دروازه پدیده نزد/ مسی و رونالدو به تعویض‌شان اعتراض نمی‌کنند

مسعود اقبالی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار استقلال و پدیده که با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد گفت: تیم هایی که جوان گرایی کرد
مسعود اقبالی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار استقلال و پدیده که با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد گفت: تیم هایی که جوان گرایی کرده‌اند و پوست انداخته‌اند با سرعت و تکنیک بهتری فوتبال بازی می‌کنند. استقلال و پدیده جزو این تیم‌ها هستند که سرعت انتقال بازی از دفاع به حمله در آن‌ها بهتر شده است.

وی ادامه داد: البته در استقلال شاهد بودیم که گاهی اوقات هرج و مرج در دفاع و عدم تمرکز پیش می‌آمد و بازیکنان نظم تیمی را از دست می دادند و در خط دفاعی اشکالاتی در استقلال دیدیم. در فاز حمله هم باید بگویم در تیمی مثل استقلال متاسفانه ندیدیم که دو شوت داخل چارچوب دروازه به سمت دروازه حریف شلیک شود. اگر هم شوتی زده شد بیرون از چارچوب دروازه بود.

مربی اسبق استقلال تصریح کرد: یکی از دلایل این مسئله آن است که بازیکنان ما در دوره نوجوانی و کودکی الگوهای تهاجمی را به خوبی آموزش نمی‌بینند و سرمربی نمی‌تواند در 26 سالگی به بازیکن الگوهای خوب تهاجمی را آموزش بدهد. البته در کار دفاعی چون شرایط راحت تر است کار کردن هم راحت تر می‌شود. از سویی دیگر تعطیلات 20 روزه می‌تواند به تیم‌ها آسیب برساند.

اقبالی در مورد اعتراض دو بازیکن استقلال یعنی فخرالدینی و خرسندنیا به تعویضشان گفت: این حرکات نشان می دهد که فوتبال ما هنوز حرفه‌ای نشده است و هنوز فوتبالمان آماتور است. در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا بازیکن حتی اگر یک دقیقه به میدان برود بازی می‌کند و اعتراضی نمی‌کند. زیرا می‌داند هرگونه اعتراض ممکن است تمرکز تیمی را از بین ببرد. اما در فوتبال ما فرهنگ تیمی به خوبی دیده نمی‌شود. ضمن اینکه مربیان نیز در برخورد با این مسائل سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تبعیض قائل می‌شوند. مثلا من مدتهاست که از علیرضا بیرانوند در تیم نفت خبری نمی‌شنوم نباید بازیکن جوان را از فوتبال محو کرد. باید براساس آیین نامه‌های انضباطی با بازیکنان رفتار کرد اما در فوتبال ایران اگر یک مربی با بازیکنی بد شود او را کنار می‌گذارند و فوتبال او تمام می‌شود.

وی افزود: شما هیچ وقت نمی‌بینید که مسی و رونالدو بخواهند به تعویضشان اعتراض کنند زیرا آن‌ها فرهنگ تیمی را به خوبی آموخته‌اند و می‌دانند چنین مسائلی باعث خواهد شد که به تیم ضربه وارد شود. در فوتبال آماتورگونه ما حتی گاهی شاهد آن هستیم که بازیکنان مثل گلادیاتور به جان هم می‌افتند و حتی از کلمات رکیک استفاده می‌کنند این مسائل در فوتبال روز دنیا به طور استثنا دیده می‌شود اما در فوتبال ما  تبدیل به یک جریان فکری شده است.

اقبالی ادامه داد: به قول یک مربی اگر تیمی فقط 99 درصد تمرکز داشته باشد احتمال دارد که 100 درصد شکست بخورد یعنی از دست دادن یک درصد از تمرکز برابر با شکست است. پس نباید بازیکنان رفتاری کنند که تمرکز تیمی به هم بخورد.

انتهای پیام/ی