اولین پنالتی گل شده و اولین پنالتی مهار شده/ گلزنی با سر، صفر!

اولین پنالتی گل شده و اولین پنالتی مهار شده/ گلزنی با سر، صفر!

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان وینفرد شفر بار دیگر توانستند در ورزشگاه آزادی حریفشان را چهارتایی کنند. حالا آبی ها به پیروزی های پر گل به خصوص در ورزشگ

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان وینفرد شفر بار دیگر توانستند در ورزشگاه آزادی حریفشان را چهارتایی کنند. حالا آبی ها به پیروزی های پر گل به خصوص در ورزشگاه آزادی عادت کرده و پیروزی های کم گل آنها را راضی نمی‌کند. استقلالی‌ها در هفته بیست و یکم موفق شدند در دیدار با یکی از حریفان بالای جدول به یک پیروزی قاطع و با نتیجه ۴ بر صفر دست پیدا کنند. هرچند این نتیجه هم جایگاه استقلال را از رتبه ششم جدول ارتقا نداد اما این پیروزی تا حد زیادی باعث رضایت خاطر هواداران این تیم شد. این بازی حاوی یکسری نکات بود که می توان به به آنها اشاره کرد.

* اولین پنالتی گل شده برای استقلال
آبی پوشان فصلی کم پنالتی را پشت سر می‌گذارند. آنها در این ۲۱ هفته گذشته از لیگ تنها ۳ بار صاحب ضربه پنالتی شدند که در دو مرتبه اول پنالتی آنها گل نشد و در دیدار مقابل پارس جنوبی آنها برای اولین بار در طول این فصل موفق شدند از روی ضربه پنالتی صاحب گل شوند.

استقلالی‌ها یکبار در هفته یازدهم مقابل نفت تهران صاحب ضربه پنالتی شدند که این پنالتی توسط امید ابراهیمی به دیرک دروازه برخورد کرد. آنها برای دومین بار در هفته بیستم و مقابل پدیده صاحب پنالتی شدند که اینبار هم امید ابراهیمی آن را از دست داد. سرور جباروف دومین پنالتی زن استقلال بود که توانست سومین پنالتی این تیم در این فصل را برای اولین بار تبدیل به گل کند.

* جباروف آقای گل استقلال
سرور جباروف هافبک ۳۵ ساله ازبکستانی آبی پوشان که در مقابل پارس جنوبی هم زننده اولین گل آبی‌ها از روی نقطه پنالتی بود، با رساندن شمار گل‌هایش به عدد ۴ از همه گلزنان این تیم پیشی گرفت و توانست با ۴ گل زده عنوان آقای گل در بین بازیکنان استقلال را به خود اختصاص دهد.

این بازیکن در جریان همین دیدار با اندکی مصدومیت مواجه شد و نگرانی شفر برای دیدار حساس در جام حذفی این است که هافبک طراح و بهترین گلزن تیمش را برای این بازی در اختیار داشته باشد.

* اولین گل جباروف از داخل هجده قدم
سرور جباروف چهارمین گل این فصلش را برای آبی پوشان زد و جالب این است که این اولین باری بود که جباروف از داخل محوطه جریمه برای استقلال گلزنی کرد. در ۳ بار قبلی که جباروف برای آبی پوشان گلزنی کرده بود، این گل‌ها را از پشت محوطه جریمه به ثمر رسانده بود و او برای اولین بار در این فصل از داخل محوطه جریمه گلزنی کرد.

* استقلال بدون گل زده با ضربه سر
با ۴ گلی که استقلال در مقابل پارس جنوبی به ثمر رساند، شمار گل های زده در این فصل به عدد ۲۳ رسید. نکته جالب در گل های آبی پوشان این است که آنها هیچ یک از این ۲۳ گل را از با ضربه سر به ثمر نزده‌اند و همه آنها با پا به ثمر رسیده است. شاید شاگردان شفر تنها تیمی باشند که هنوز با ضربه سر صاحب گل نشده‌اند.

* دومین دبل فصل
علی قربانی دومین بازیکن استقلال است که در این فصل موفق شد دبل کند. اولین بار فرشید اسماعیلی هافبک این تیم بود که در جریان یک دیدار دو بار موفق به به گل زدن شد و علی قربانی با دو گلی که در مقابل پارس جنوبی به ثمر رساند دومین بازیکن این تیم است که موفق شد در جریان یک بازی دو بار گل زنی کرده باشد.

* شجاعیان بهترین پاسور آبی‌ها
با ۲ پاس گلی که داریوش شجاعیان در این بازی داد، شمار پاس‌های گل او به عدد ۴ رسید تا حالا این بازیکن که اولین سال حضورش در جمع آبی پوشان را پشت سر می‌گذراند بهترین پاسور این تیم به حساب آید.

* اولین پنالتی گرفته شده
آبی‌ها بر خلاف پنالتی گرفتن که در این فصل ضعیف عمل کردند، در پنالتی دادن به حریفان پر تعداد کار کردند. آنها در این فصل به کرات به حریفان خود پنالتی دادند و همه این پنالتی‌ها تا قبل از هفته بیست و یکم گل شده بود. آبی‌ها برای اولین بار در هفته نخست مقابل صنعت نفت به تیم حریف پنالتی دادند. سپس در هفته چهارم مقابل سایپا و بعد از آن در هفته ششم مقابل پارس جنوبی. سپیدرود و پرسپولیس هم دیگر تیم‌هایی بودند که در هفته‌های هشتم و دهم مقابل آبی پوشان صاحب ضربه پنالتی شده و آنها را تبدیل به گل کرده بودند.

بعد از ۵ پنالتی که مدافعان استقلال به حریف دادند و تبدیل به گل شد، سید مهدی رحمتی ششمین پنالتی را مهار کرد تا برای اولین بار در این فصل حریفان استقلال موفق به استفاده از ضربه پنالتی نشده باشند.

سید حسین حسینی در مقابل صنعت نفت، پارس جنوبی، سپیدرود و پرسپولیس موفق به مهار پنالتی‌ها نشد و سید مهدی رحمتی تنها در مقابل سایپا مغلوب ضربه پنالتی شده بود.