این وضعیت سدهای تهران است؛ خشک، بی آب، مُرده

این وضعیت سدهای تهران است؛ خشک، بی آب، مُرده

اوضاع آب بحرانی است. سدهای تهران به گل نشسته اند. معاون اول رییس جمهور گفته که پایتخت فقط چند روز دیگر آب دارد و البته مردم هم بحران آب را جدی نمی گیر
این وضعیت سدهای تهران است؛ خشک، بی آب، مُرده جامعه > محیط زیست - اوضاع آب بحرانی است. سدهای تهران به گل نشسته اند. معاون اول رییس جمهور گفته که پایتخت فقط چند روز دیگر آب دارد و البته مردم هم بحران آب را جدی نمی گیرند. تصاویری که می بینید مربوط به سدهای تامین کننده آب تهران است، البته در روزهای پایانی تابستان 93.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 با ادامه مصرف و نبود بارش برای فصل پاییز امکان برداشت آب از سد لتیان وجود ندارد.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 دِبی ورودی به سد لتیان از رودخانه جاجرود معادل صفر برآورد شده است، زیرا آب رودخانه قبل از مخزن سد کاملا خشک شده و آبی وارد مخزن نمی‌شود و دِبی خروجی سد لتیان به طور نسبی پایین است.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 بخشی از مصرف بی‌رویه و بیش از حد نیاز شهروندان مربوط به مصارف غیر ضرور، نظیر شستشوی اتومبیل و نظافت ساختمان، آبیاری فضای سبز منازل است که مانند اکثر کشورها نباید از آب شرب بهداشتی در مصارف غیر ضرور استفاده کرد.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 سدهای تهران درحالی به گل نشسته اند که تنها دو جایگزین برای خروج از بحران آب باقی مانده است؛ جیره بندی آب یا استفاده بیش از پیش از آب چاه. هر دو سناریوی ناخوشایندی است. اولی موجب نارضایتی عمومی می شود و دومی موجب بالا رفتن میزان درصد نیترات در آب.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 متوسط دبی خروجی سد لتیان ۱۰.۰۸ مترکعب بر ثانیه است. درحالیکه متوسط دبی ورودی این سد کمتر از ۲ مترکعب بر ثانیه است.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 آب موجود در مخزن سد کرج به طور نسبی حدود ۱۰ متر از حد داغی آب پایین‌تر است و ممکن است کاهش سطح تراز مخزن سد بر روی کیفیت آب تاثیر بگذارد.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 ایران در مدیریت اکوسیستم های آبی از میان ۱۳۲ کشور جهان رتبه ۱۳۰ را دارد و در مصرف حفره های درونی زمین مخرب ترین کشور دنیا لقب گرفته است
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 تبخیر و کاهش ورودی آب رودخانه به سد کرج باعث افزایش املاح موجود در آب می‌شود و کیفیت آب به نسبت کاهش می‌یابد.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 سد امیرکبیر
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 سد امیرکبیر
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 آبریز سد امیرکبیر
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 در حال حاضر از حجم مرده سد لار بهره‌برداری می‌شود.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 آب دخیره شده در سد لار نسبت یه زمان مشابه سال گذشته بیشتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 رودخانه سفید آب که به سد لار می ریزد، تقریبا خشک شده و تنها باریکه ای از آب باقیمانده است.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 نمایی از آبریز سد لار
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 وضعیت رودخانه ورودی به سد لار
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 در شرایط عادی برای ایمنی و پایداری سد لار نباید وقتی حجم آب به ۱۰۰ میلیون متر مکعب می ر‌سد و وارد حجم مرده می شود از آن برداشت کرد، اما به دلیل حساسیت تامین آب شرب تهران برداشت‌ها از این سد ادامه دارد
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 سد لار در حال حاضر پنج متر مکعب بر ثانیه فرار آب دارد.
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 سد لار
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 تراز آب در سد لار هشت متر پایین‌تر از تونل ارسال آب به سد لتیان و تصفیه خانه پنج سوهانک قرار گرفته، لذا آب با پمپاژ ارسال می شود
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 نمایی از سد ماملو در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران بر روی رودخانه جاجرود ساخته شده است. این سد آخرین امید آب تهران است که از نیمه دوم مهرماه وارد مدار می شود
وضعیت سدهای تهران در پایان تابستان 93 رودخانه جاجرود که به سد ماملو میریزد تقریبا به طور کامل خشک شده است.


 


عکس ها: ایسنا

۴۷۴۷