بیت‌المال صاحب دارد؛ خداوند از حق مظلوم نمی‌گذرد

بیت‌المال صاحب دارد؛ خداوند از حق مظلوم نمی‌گذرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به موضوع «معاد» در معارف اسلامی و

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به موضوع «معاد» در معارف اسلامی و حسابرسی اعمال انسان‌ها اظهار داشت: سخت‌ترین مسئله برای قیامت، ظلم است و خداوند به عزت و جلالش قسم خورده که از حق مظلوم و ظلم ظالم نگذرد.

وی افزود: ظلم و اینکه خداوند از آن نمی‌گذرد، دو بخش دارد؛ یکی اینکه خداوند ظالم را به اشد مجازات می‌رساند و دیگر اینکه، حق مظلوم را از ظالم می‌گیرد و به او می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابعاد ظلم گفت: یکی از ظلم‌ها، ظلم به جان افراد است که باعث کشتن و ضرب و جرح آنها می‌شود. ظلم دیگر، به آبروی افراد است که ممکن است در حضور یا غیاب افراد باشد و نوع دیگر ظلم، ظلم به مال افراد است که شامل اموال شخصی و بیت‌المال می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: بیت‌المال صاحب دارد؛ هر درهم بیت‌المال صاحبش حدود ۸۰ میلیون انسان هستند که اگر به ناحق از آن استفاده شود، ظلم به ۸۰ میلیون‌ نفر شده است.

وی افزود: مبادا کارهای خیر و خوبمان را با ظلم به جان و مال و آبروی افراد از بین ببریم؛ اینها در نظام آفرینش محاسبه می‌شود و قطعی است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: آنهایی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند، پول‌های کلان مثل هزار میلیارد تومان از بانک می‌گیرند و در مقابل چیزی دست بانک نمی‌دهند و بعد فرار می‌کنند یا مخفی می‌شوند، بدانند اینها پول مردم است! باید جواب این مردم بیچاره‌ای را که پولشان را از بانک می‌خواهند و دارند فریاد می‌زنند بدهند، باید در قیامت جواب بدهند.

ادامه دارد..