تاکید وزیرکشور بر همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با فتنه دشمنان

تاکید وزیرکشور بر همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با فتنه دشمنان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز شنبه در دیدار با وزیر کشور ترکیه که به تهران سفر کرده است، با اشاره به اجرایی کردن مواف

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز شنبه در دیدار با وزیر کشور ترکیه که به تهران سفر کرده است، با اشاره به اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی ایران و ترکیه، از تروریسم، امنیت مرزی، قاچاق کالا و انسان و مواد مخدر به عنوان محورهای اصلی رایزنی خود با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه یاد کرد و افزود: مقرر شد در نشست بعدی، کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور در ترکیه برگزار و نقشه راه در این زمینه تعیین شود.

وی افزود: ایران و ترکیه موضوعات مشترکی با هم دارند؛ دو کشور با همکاری هایی که در حوزه های امنیتی در منطقه داشتند، موفقیت های خوبی کسب کرده اند.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان اسلام امروز در حال فتنه انگیزی هستند. با همکاری کشورهای اسلامی مانند ایران و ترکیه، همان طور که در شکست داعش در عراق و سوریه همکاری داشتیم، دامنه چنین همکاری هایی می تواند در خنثی کردن توطئه های دیگر ادامه داشته باشد.

وزیر کشور گفت: همکاری دو کشور ایران و ترکیه می تواند مبنایی برای تقویت همکاری های امنیتی، اقتصادی و تجاری دو کشور و برقراری پایه های صلح و امنیت در منطقه باشد.

در ادامه این نشست، وزیر کشور ترکیه اظهار کرد: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه دور این میز و همکاری های دو کشور، تاثیرات زیادی در آرامش و امنیت منطقه و همکاری ها در حوزه های مختلف از جمله امنیتی خواهد داشت.