تبیین جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت؛ جزییات بانکی بسته اقتصادی اعلام می‌شود

تبیین جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت؛ جزییات بانکی بسته اقتصادی اعلام می‌شود

اقتصاد > بانک و بیمه - همشهری آنلاین:جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل و مسئولان اعتبارات بانک‌
اقتصاد > بانک و بیمه - همشهری آنلاین:
جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل و مسئولان اعتبارات بانک‌ها تبیین شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نوشت: ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه با مهم دانستن نقش بانک‌ها در خروج اقتصاد از رکود خواستار حرکت هماهنگ و هم‌جهت بانک‌ها در این مسیر شد و افزود: اجرای این طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که هیچ یک از اقشار جامعه احساس تبعیض نکند و تمامی سطوح جامعه از آن برخوردار شوند.

سیف با برشمردن سه محور کارت خرید کالای ایرانی، تسهیلات خرید خودرو و کالاهای واسطه‌ای به عنوان برنامه‌های تعریف شده در این بسته گفت: سال گذشته با اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، نظام بانکی توانست نقش مهمی درحرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قصد داریم با تامین مالی خریداران و ایجاد تقاضا تحریک تقاضا حرکتی را که شروع کرده بودیم، تکمیل کنیم.

رییس کل بانک مرکزی، حمایت از تولیدکننده‌ و صنعت داخلی را یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: قصد داریم با ایجاد کار‌ت‌های خرید کالای ایرانی؛ با استفاده از تجارب موفق جهان و توان داخلی چرخه اقتصاد را هم از ناحیه عرضه و هم از ناحیه تقاضا با سرعت بیشتر به گردش درآوریم.

رییس شورای پول و اعتبار، تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد و عنوان کرد: باهمکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقلام مورد نیاز تولید کنندگان شناسایی شده و با شرایطی که اعلام می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بر اساس تصمیم گرفته شده در تیم اقتصادی دولت، قرار است جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت در نیمه اول آبان‌ماه اعلام و پس از آن برای مدت 6 ماه به اجرا درآید.