ترکان:صنعت گردشگری مینوشهر خرمشهر رونق می گیرد

ترکان:صنعت گردشگری مینوشهر خرمشهر رونق می گیرد

آبادان-ایرنا-دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه کشور گفت:با برنامه ریزی انجام شده، صنعت گردشگری مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر رونق می

مینوشهر جزیرهٔ کوچکی در مرز آبی مشترک با کشور عراق است و به دلیل سرسبزی، وجود نخلستان ها و آبراه ها برای مردم آبادان و خرمشهر بیشتر کاربرد تفریحی دارد.
"اکبر ترکان" روز شنبه در سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر در گفت وگو با ایرنا گفت:بازسازی و احیای بخش کشاورزی این منطقه در دستورکار مسئولان اجرایی استان قرار گرفته و با اجرا و تکمیل طرح انتقال آب از بهمنشیر، شوری آب زمین های آن رفع شده و کشاورزی و نخلستان های این بخش احیا می شود.
وی اضافه کرد:با تعمیر و نوسازی کانال های زهکشی و انتقال آب این شهر نیز، بخش زیادی از مشکلات مردم این منطقه حل می شود.
ترکان اضافه کرد:پیش بینی می شود با برداشته شدن دژ خاکی این شهر به طول 13 کیلومتر و ایجاد جاده ساحلی و پارک های تفریحی و سیاحتی، بخش گردشگری این منطقه رونق گیرد.
آیین برداشتن دژ دفاعی مینوشهر استان خوزستان، روز جمعه با حضور "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و "اکبر ترکان" دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.
دژ خاکی از سال 1367 برای جلوگیری از ورود نیروهای عراقی به طول 13 کیلومتر در ساحل رودخانه اروند احداث شده و در حال حاضر مشکلات زیادی را برای گردشگران و صیادان منطقه ایجاد کرده است.
547