دنیای تصویر، مهمترین عرصه بروز و ظهور محتواهای موثر است

دنیای تصویر، مهمترین عرصه بروز و ظهور محتواهای موثر است

زندگی > سلامت - رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم سلامت گفت:دنیای تصویر به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته تولید محتوا، توانسته است
زندگی > سلامت - رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم سلامت گفت:دنیای تصویر به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته تولید محتوا، توانسته است معضلات و مسائل فراوانی را در کشور حل کند.

به گزارش همشهري آنلاين، متن این پیام سيد محمد هادي ايازي، معاون اجتماعي وزير بهداشت، به شرح زیر است:

کلیدواژه «تولید محتوا» جایگاه مهمی در فرهنگ رسانه ای کشور دارد و دستگاه های مختلف اجرایی در مواجهه با مشکلات و معضلات، به جای بکارگیری روش های صرفا سلبی، با تولید محتواهای هنری و برجسته سازی مفاهیم عام آن در حوزه کاری خویش، زمینه ای را فراهم می کنند تا با تبیین اهداف و ماموریت های سازمانی و اطلاع رسانی، عزم و اراده آحاد جامعه به دنبال حل آن معضلات باشد.

سلامت از مهمترین و حساس ترین حوزه های کشور است که به طور مستقیم با جسم و جان و روح و روان انسان ها از ابتدای هستی تا پایان عمر آن ها سر و کار دارد. بسط آن به حوزه اجتماعی، افزون بر بن مایه های دینی، از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه و پیگیری می شود.

جای بسی خوشبختی است که نظام سلامت کشور با تدبیر جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ایجاد معاونت اجتماعی و راهبرد اجتماعی شدن سلامت اهتمام ورزید. این دستاورد درخشان مدیریتی مورد اذعان و حتی حسرت برخی از وزرای گذشته است که چرا از این مهم غفلت ورزیده اند.

به هر روی تلاش های مسئولان این حوزه در سال های اخیر به برجسته سازی و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری و سبک زندگی سالم، مسئولیت پذیری و مشارکت های اجتماعی و بین بخشی، تقویت و توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه، راه اندازی کانون های سلامت محلات و مجامع سلامت از سطح محله تا ملی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، سیاست گذاری و پیگیری امنیت غذایی و مهم تر از همه ارتقای سواد و سلامت جامعه معطوف بوده است. این همه ممکن نیست مگر با استفاده از تمام توان سخت افزاری و البته نرم افزاری با اولویت و عنایت بیش تر، که در همین راستا از ظرفیت شگفت انگیز هنر هفتم یا سینما نمی بایست غافل بود.

دنیای تصویر به عنوان مهمترین عرصه بروز و ظهور محتواهای موثر در سال های اخیر و یکی از نمونه های برجسته تولید محتوا، توانسته است معضلات و مسائل فراوانی را در کشور حل کند؛ گاه بخش مهمی از تاریخ کشور را در یاد مخاطب زنده کرده و گاه غرور ملی را بیدار کرده است. در برنامه ریزی آتی کشور نمی توان بدون اتکاء به محصولات هنری و رویکردهای فرهنگی، منتظر نتیجه های بزرگ ماند و قطعا در حوزه سینما، آثار هنری اعم از فیلم کوتاه، مستند، بلند و انیمیشن، می توانند در حوزه سلامت و جوانب گوناگون آن، تاثیرگذار باشند.

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می کوشد با ایجاد امکانی برای آشنایی دقیق و تخصصی هنرمندان رشته های مختلف با موضوعات سلامت، پیوند میان هنرمندان و سلامت اجتماع را استحکام بخشد و از این راه گامی مهم در راستای فرهنگ سازی و اجتماعی شدن سلامت بردارد.

پیروزی و بهروزی همه هنرمندان و دست اندرکاران سومین جشنواره فیلم سلامت را از درگاه پروردگار خواستارم.

منتخب سینمایی، مستند و کوتاه ایرانی، با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری دکتر محمد کیاسالار در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار است. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیwww.filmsalamat.ir مراجعه کنند.