سومین جلد از مجموعه قصه های «هل هلی» منتشر شد

سومین جلد از مجموعه قصه های «هل هلی» منتشر شد

نسیم عرب‌امیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین مجموعه کتاب خود گفت: شخصیت اصلی من در این مجموعه نمونه ای از کودکان امروزی است. کودکانی که در

نسیم عرب‌امیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین مجموعه کتاب خود گفت: شخصیت اصلی من در این مجموعه نمونه ای از کودکان امروزی است. کودکانی که در آپارتمان ها بزرگ می‌شوند و غالبا تنهاتر از کودکان قدیم اند. هل هلی نیز یکی از همین کودکان است که از تنهایی به دنیای تخیل روی می آورد و با شخصیت های افسانه ای ایرانی دوست می شود. در این مجموعه سعی داشتم با حفظ محوریت دوست یابی، کودکان را با مضامینی اخلاقی و تربیتی نیز آشنا کنم.

عرب امیری درباره دلایل گرایشش به حیطه ادبیات کودک و نوجوان بیان داشت: زمانی که صحبت از ادبیات کودک و نوجوان می شود کمتر کسی این حیطه را جدی می گیرد. شاید خود من هم تصور نمی کردم روزی از ادبیات بزرگسال به این حیطه گرایش پیدا کنم و در حقیقت بنا به پیشنهاد انتشارات کتاب نیستان وارد این حیطه شدم چرا که احساس کردم کتاب هایی در بازار کتاب به عنوان کتاب کودک منتشر می شود که نه از سلامت زبان و نه از سلامت مضمون برخوردارند و فضا برای کار سالم و خلاقانه باز است.

از طرفی دیگر نگران بچه هایی بودم که با کارتون ها و انیمیشن های غیر وطنی بزرگ می شوند. نمی گویم این کارتون ها یا انیمیشن ها بد هستند و کاش واقعا کودکان امروز فقط این ها را ببینند چرا که به چشم خودم بچه هایی را می بینم که پای سریال های ترکی بزرگ می شوند و معتقدم وقتی ما تا این حد هنرمند خلاق داریم چرا نباید لذت دیدن سریالی مثل قصه های مجید برای بچه‌های ایرانی تکرار شود.

او همچنین درباره دشواری های کار در این حوزه اذعان داشت: نوشتن درست و سالم برای کودکان به مراتب سخت تر از نوشتن برای مخاطب بزرگسال است. نویسنده کودک قبل از اینکه نویسنده باشد باید روانشناسی بداند. او باید بداند که نوشته اش می تواند در شکل گیری شخصیت کودک بسیار موثر باشد در حالی که شخصیت بزرگسال شکل گرفته و باید بپذیریم که کمتر پیش می آید یک آدم بزرگسال با خواندن کتابی دچار تغییر و تحولی چه مثبت و چه منفی بشود و به همین منظور است که فیلم ها هم باید درجه بندی سنی شوند و اجازه ندهیم بچه ها هر فیلمی را تماشا کنند.