فروزنده:نامه رهبری واقعیت‌های بسیاری رابرای جوانان غربی آشکار کرد

فروزنده:نامه رهبری واقعیت‌های بسیاری رابرای جوانان غربی آشکار کرد

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی پس از حادثه تروریستی پاری

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی پس از حادثه تروریستی پاریس(معروف به شارلی ابدو) در پر رنگ کردن مرز اسلام واقعی از اسلام تکفیری نقش به سزایی داشت، اظهار کرد: در غرب به دو دلیل مفهوم درستی از دین وجود ندارد؛ یکی تاریخ قرون وسطی و حرکتی که کلیسا علیه علم و پیشرفت انجام داد و دیگری رفتارهای استکبار جهانی است که سبب می‌شود مردم این نقطه از جهان از دین برداشت صحیحی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: برداشت مردم غرب از دین همان چیزی است که در مسیحیت کلیسایی قرار گرفته و سبب شده روحیه ضد دینی در آن ها شکل گیرد، از این رو نامه مقام معظم رهبری در آن مقطع واقعیت‌های بسیاری را برای آنها آشکار کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که یک فطرت دین‌باوری در همه انسان‌ها به‌خصوص جوانان‌ها به‌صورت پررنگ وجود دارد، از این رو اگر افراد در هر جای دنیا با فرهنگ اسلامی به‌خصوص فرهنگی که در ایران با قرائت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مطرح شده است، آشنا شوند حتما تاثیر گرفته و به این حقیقت دینی خواهند پیوست.

فروزنده تاکید کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی‌شان، نیاز جوانان اروپایی به آشنایی با دین را درک کرده و دریچه جدیدی را به روی آن ها باز کردند. مطمئنا این حرکت یک رویکرد اساسی را در گرایش جوانان به سمت دین‌مداری مخصوصا دین اسلام فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز غرب با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی که داشته، از نظر رفتارهای انسانی سقوط کرده و امروز جوانان حقیقت‌طلب به دنبال حقیقتی هستند که به آن ها آرامش داده و بتواند فطرت آن ها را شکل دهد و امید و نشاطی را در درون آن ها ایجاد کند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی پاسخی روشن و صریح به نیاز جوانان این نقطه از جهان بود.

فروزنده با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب توانست پشت‌ پرده سیاست دیگرستیزی که امروز علیه اسلام و مسلمانان شکل گرفته را افشا کند گفت: در غرب امپراتوری رسانه‌ای وجود دارد و نمی‌گذارد مردم با واقعیت‌ها آشنا شوند، از این رو طبیعتا نگارش این نامه یک حرکت و تیری در تاریکی بود که تاثیرات بسیاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه چقدر توانستیم کار رسانه‌ای کنیم تا این نامه در بُعد جهانی تاثیرگذار باشد، اطلاع دقیقی ندارم اما هر جوان و فرد اروپایی که این نامه را بخواند، قطعا در وی اثرات بسیاری خواهد داشت و حداقل این سوال جدی را برایش ایجاد می‌کند که حقیقت چیست و روحیه تحقیق و تفحصی که در جوان وجود دارد، سبب می‌شود به وادی آشنایی با دین وارد شده و شناخت خود را از دین کامل کند. این نامه نقطه آغازی برای کسانی خواهد بود که ظرفیت و زمینه هدایت را دارند.