قالیباف: برای یک خیزش اقتصادی وعده دادیم و به این وعده عمل کردیم

قالیباف: برای یک خیزش اقتصادی وعده دادیم و به این وعده عمل کردیم

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم» گفت: امروز کشوری مستقل و آزاد هستیم. پیام ان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم» گفت: امروز کشوری مستقل و آزاد هستیم. پیام انقلاب، فراخوان یک حرکت بزرگ برای ساختن آینده‌ای متفاوت از گذشته بود و به خاطر همین پیام مورد حمله معارضان داخلی و تهاجم خارجی قرار گرفت.
وی افزود: ما ۸ سال جنگ تحمیلی را در یک نبرد نابرابرانه پشت سر گذاشتیم و ۳۵ سال دیگر را در جنگ نیابتی در فشارهای جنگ شناختی و در رأس آن در یک تحریم ظالمانه اقتصادی گذراندیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمنان ما به دنبال این بودند که بتوانند ملت ما را از آینده خود ناامید و از گذشته خود پشیمان کنند و حال آنان را پریشان کنند؛ اما ایران عزیز ما و ملت ما همچنان سَروی بلند قامت و مستحکم ایستاده و از همه دشمنی‌ها و سختی‌ها و ناملایمات عبور کرده است و اقتدار و بزرگی خود را در اوج نگه داشته است.

وی افزود: ایران عزیز و قوی ما با قدرتی که کسب کرده‌، ایده مقاومت و عمل به وعده صادق و جغرافیای سیاسی منحصر به فرد منطقه‌ای و جهانی، یک بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین‌المللی است.

نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دوره‌ای که بنده در هوا فضا بودم در زیرساخت‌های مهندسی و فنی اینگونه توان عملیاتی وعده صادق انجام شد.

قالیباف گفت: حتماً شما به خاطر دارید نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن از یک نیرویی که شاید بهره‌وری و توانی که باید را می‌داشت و خدمتی را که باید می‌کرد با همه تلاشی که زحمت می‌کشیدند مردم راضی نبودند، ولی دیدید بدون تغییر در بودجه تحول در رفتار سازمان، آموزش، کیفیت، خدمات رسانی با رویکرد امنیت پایدار و عادلانه از شهر تا روستا، همه خدمت از پلیس گرفتند. تحول را مردم در زندگی خودشان با همه وجود حس کردند، پس تحول امکان‌پذیر است.

وی افزود: در شهرداری تهران شما همه شهر را یک کارگاه در عرصه حمل و نقل، مترو، توسعه پارک‌ها و همچنین در فراهم کردن فرصت برای کودکان و زنان در محیط شهر دیدید. پل‌ها تونل‌ها همه در شرایط سختی انجام شد. این‌ها هرگز پیش شرط اینکه ما پول می‌خواهیم و اختیار می‌خواهیم نبود.

قالیباف تصریح کرد: بر این باوریم که تحول، نیازمند یک مدیر قوی است. هر که بگوید اختیار می‌خواهم و پول می‌خواهم تا کاری را انجام دهم، در طول بیش از ۴۰ سال تجربه به شما مردم عزیز می‌گویم. او نه تنها این امکان را بگیرد این تحول را ایجاد نخواهد کرد بلکه او سرمایه را از دست خواهد داد. باور به کار، جوهره کار و دلدادگی به کار با نکاتی که گفتم رمز موفقیت و تحول است.

این نامزد شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همین روحیه است که وقتی با دوستانمان در مجلس کنار هم قرار می‌گیریم با یک قانون کشور را از بلاتکلیفی و تردید در می‌آوریم. بزرگترین ضعف در یک کشور در بلاتکلیف بودن است.

وی افزود: وقتی تردید نباشد و اراده محکم باشد، او همه وسایل و ابزار یک تحول را ایجاد خواهد کرد. این در گرو یک مدیر قوی است. دیدید که ما وعده دادیم در مجلس که مجلس یازدهم برای یک خیزش اقتصادی آمده است. طبیعتاً وقتی حرف خیزش اقتصادی می‌زنیم طبیعی است ما قوانینی که در مسئولیت مجلس است را باید تصویب کنیم. این‌ها را تصویب کردیم، به وعده عمل کردیم و گزارش‌ها را به مردم عزیز دادیم؛ آیا صرفاً قانون و برنامه هفتم برای یک تحول کفایت می‌کند؟ خیر!

وی در ادامه گفت: قانون، قانون است و مهم است. ولی اگر اجرا نشود اعتبارش بیش از یک کاغذ چیز دیگری نیست. مدیریت قوی است که می‌تواند این کاغذ بی‌جان را جان دهد و روح و حرکت تحول را در این کالبد سخت اقتصاد بدمد.

وی افزود: ما امروز شاهد مشکلاتی هستیم که تکرارش برای بنده نیز سخت است چون اینقدر مردم عزیز این‌ها را شنیدید که از حرف خسته شدند. در این شرایط می‌خواهم به شما قول دهم مثل گذشته و به عهد خودم وفا کنم و با کمک شما مشکلات را حل کنیم. نه فقط گفته باشم و شما شنیده باشید امروز همه رنج می‌بریم و ما از گرانی، تورم و کاهش قدرت خرید خانوارها شرمنده‌ایم و ما حتماً برای این در دولت چهاردهم که دولت خدمت و پیشرفته است برای این مشکلات چاره‌اندیشی کردیم؛ برنامه و روش اجرا داریم و ضمانت اجرایی نیز کارنامه عملکرد بنده در طول سالیان گذشته است.
وی افزود: امروز ۲۳۰ میلیارد دلار نفت و گاز تولید می‌کنیم و ۲۵ درصد از این را یا اتلاف می‌کنیم یا هدر می‌دهیم و یا از کشور ما قاچاق می‌شود. یعنی اگر بخواهم با عدد و رقم بگویم به این معنا که سه و نیم برابر یارانه‌هایی که الان سالانه می‌دهیم این پول در اینجا هدر می‌رود؛ یعنی حدود ۱۲۶۰ همت! طور قطع و یقین این‌ها حیف می‌شوند و این ظرفیت در چرخه پیشرفت و سرمایه‌گذاری کشور نمی‌رود.

قالیباف گفت: ریشه این همه فرصت سوزی چیست؟ در یک کلام بی‌عرضگی است. با همه وجودم عرض می‌کنم که امروز ریشه اصلی مفاسد در کشورمان ناکارآمدی است و رقم‌ها به گونه‌ای است که آدم غصه می‌خور. ولی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی آمدند که ریل را برای تحول عوض کنند. اراده کردند و در این مسیر حرکت کردیم و پیش رفتیم و شتاب گرفتیم برنامه هفتم را با مشارکت هم تصویب کردیم.

وی افزود: ولی مشیت الهی اینگونه شد که این رفیق عزیز را از دست ما گرفت. امروز پیش روی ما دو راه است. یک راه اینکه اجازه دهیم چرخ بر همان پاشنه گذشته برگردد و بچرخد یا اینکه این مسیر تحول را با قدرت ادامه دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اراده ما این است که این مسیر را ادامه دهیم و همه تقویت‌های دولت سیزدهم را حفظ کنیم و اگر ضعفی در بعضی کارها وجود دارد آنها را تبدیل به قوت کنیم و به سرعت به سمت تحول برویم.

وی افزود: ملت عزیز ایران، در یک نقطه تاریخی قرار گرفتیم در یک لحظه مهم و اساسی برای یک تصمیم بزرگ هستیم.
قالیباف گفت: همیشه تحولات و نزدیک‌ترین مسیر برای تحولات، انتخاب است و این انتخاب شما و تصمیم شما برای تحول در اقتصاد، آینده فرزندانمان در این سرزمین پهناور و برای پیشرفت و عزت ملت عزیزمان است.

وی افزود: فرصت آزمون و خطا نداریم و باید مسیر پیشرفت را محکم دنبال کنیم. ما باید به دنبال تحول باشیم. تحول در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون شک نیاز به مدیر قوی دارد. هیچ تحولی بدون یک مدیر قوی امکان‌پذیر نیست.

قالیباف گفت: رئیس قوه مجریه این بار را باید به دوش بکشد و در این روزهای پیش رو، شما مردم عزیز می‌خواهید او را انتخاب کنید. باید بتواند موضوعات پیچیده و متعدد و صدها نفر نیروهای مجموعه دولت و بدنه دولت را با هماهنگی قوای دیگر، برای این تحول به پیش ببرد. نقش او نقش کم نظیر و بی‌نظیر در این تحول خواهد بود.

وی افزود: آیا برای تحول، مشکلمان برنامه است یا اینکه نبود امکانات بوده است؟ اگر مشکل برنامه بود، شش برنامه گذشته بود و کمتر از ۳۰ درصد انجام شد. آن چیزی که مشکل بود، نبود یک مدیر قوی بود که آن را به نتیجه برساند. امکانات بود اما به جای اینکه در مسیر رشد قرار گیرد، حیف شدند و از دست داده شدند. مدیری که بگوید من امکانات می‌خواهم و اختیار می‌خواهم، او توان تحول ندارد. مشکل نبودن یک مدیر قوی بود.

وی افزود: امروز ما بعد از ۴۵ سال از انقلاب در انتخابمان حتماً باید به افرادی نگاه کنیم که کارنامه داشته باشند و عملکرد روشنی داشته باشند، قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند، شجاع باشند، آگاه باشند و اهل خرد جمعی و مشاوره باشند. برنامه و تصمیم‌سازی درست و صحیح را به پیش ببرد و انجام دهد.

قالیباف گفت: یک مدیر قوی می‌تواند مایه افتخار شود. هنر این است که با کمک نخبگان، مشکل را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل نکنیم و مشکلات را افزایش ندهیم. باید مشکل را تبدیل به مسئله کنیم و مسئله را با قدرت، آن‌ها حل کنیم و بتوانیم گره از زندگی مردم باز کنیم.