مخالفت مجلس باممنوعیت درج تصاویر امام ورهبری در پوسترهای انتخابات

مخالفت مجلس باممنوعیت درج تصاویر امام ورهبری در پوسترهای انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۱۵ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مصادیق تخلف‌های تبلیغاتی ا

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۱۵ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مصادیق تخلف‌های تبلیغاتی انتخابات که در ۱۲ بند و یک تبصره از سوی کمیسیون شوراها به صحن علنی ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

در بند ۱۲ ماده ۱۵، استفاده از نام و آرم الله و تصویر رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های تبلیغاتی ممنوعه ارائه شده بود که با پیشنهاد مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و موافقت نمایندگان مجلس، این بند حذف شد و به این ترتیب ممنوعیتی برای درج این تصاویر در پوسترها ایجاد نشد.

بذرپاش در دفاع از پیشنهاد خود اظهار داشت: هویت انقلاب ما از امام  ورهبری جدا نیست و نباید اگر کسی چنین المان‌های هویت‌بخشی را در تبلیغات انتخاباتی خود می‌آورد، آن را جرم تلقی کرد.

وی تصریح کرد: اگر نیت طراحان این بند حفظ حرمت این تصاویر بوده، کار پسندیده‌ای است اما می‌توان از راه دیگری اقدام نمود و فکر دیگری برای آن کرد.