نشست هماهنگی تجار ایرانی مقیم ارمنستان برگزار شد

نشست هماهنگی تجار ایرانی مقیم ارمنستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم ارمنستان امروز چهارشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور به م

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم ارمنستان امروز چهارشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور به منظور توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با حضور جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان برگزار گردید.

در این نشست سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن تقدیر از تلاش ها تجار و فعالان اقتصادی، گفت: برگزاری همایش تجاری ایران و ارمنستان پنجره جدیدی را به برای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایجاد کرد و امیدوارم فعالین اقتصادی استان های مرزی کشورمان و بویژه مناطق آزاد تجاری مغری و ارس از ظرفیت های فراهم شده در این همایش بهره برداری لازم را داشته باشند.

سفیر کشورمان با اشاره به ملاقات روز گذشته وزیر امورخارجه کشورمان با کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان و تاکید طرف ارمنی برای ایجاد شرکت مشترک جهت سازماندهی فعالیت های اقتصادی طرفین، خواستار مشارکت کلیه تجار و فعالین اقتصادی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور شد.

سجادی تشکیل این شرکت را به منظور نقش آفرینی بیشتر در عرصه تجاری، بازرگانی و اقتصادی ارمنستان و حل نمودن مشکلات فنی و حقوقی تجار ضروری دانسته و افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان تمام تلاش خود را جهت بالا بردن پرچم اقتصادی جهت افزایش حجم تجارت خارجی بین دو کشور انجام خواهد داد و با توجه به موقعیت جغرافیایی ارمنستان راه برای ورود کالاها و محصولات ایرانی به کشورهای اتحادیه اورآسیا و روسیه فراهم خواهد کرد.

در ادامه این نشست «وعیدی» از تجار فعال ایرانی موقعیت ویژه ارمنستان را بعنوان سرپل اقتصادی بین ایران و اروپا دانسته و هدف از تشکیل شرکت مشترک را حمایت از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در ارمنستان دانست.

وی افزود: این شرکت قرار است چتر حمایتی خود را به کلیه کسانی که در این کشور کارهای تجاری، اقتصادی، بازرگانی و فنی و مهندسی دارند کشیده و ضمن ارائه حمایت های معنوی و فنی اعتبار بیشتری به فعالیت های آنان اختصاص دهند.

وعیدی بر ضرورت همکاری و همراهی اتحادیه تجار، اتاق مشترک بازرگانی و انجمن دوستی ایران و ارمنستان جهت ایجاد و پویایی این شرکت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: کشور ارمنستان طی چند سال آینده نقش مهمی در تجارت خارجی ایران ایفا خواهد کرد و به یکی از کانون های تجارت منطقه ای مبدل خواهد شد.

در ادامه این دیدار شرکت کنندگان در این نشست ضمن معرفی زمینه های شغلی راههای توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بررسی و بر ضرورت رفع برخی موانع جزئی در صادرات و واردات کالاها و محصولات ایرانی به ارمنستان تاکید کردند.