واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است

واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی در آستانه روز بسیج مستضعفین تصریح کرد: واژه بسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی در آستانه روز بسیج مستضعفین تصریح کرد: واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است.

در این پیام آمده است: واژه بسیج، تداعی کننده اتحاد، انسجام و اخلاص درجامعه است که با ظهور انقلاب اسلامی عینیت یافت و با هوشمندی حضرت امام خمینی رحمت ‌الله علیه و همراهی میلیون‌ها انسان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه‌ شکوفا و بارور گردید. نهادینه شدن تفکر بسیجی که همان اخلاص، باور، بالندگی و مسئولیت پذیری است، در جامعه، موجد بسیاری از تحولات مثبت و سازنده خواهد بود. بر این اساس، تفکر بسیجی، پیوند و ارتباط ناگسستنی و یکپارچگی ساختاری میان اجزای نظام اجتماعی را تقویت می نماید.

همچنین در این پیام تصریح شد: بسیج به عنوان مظهر و نماد اتحاد و انسجام ملی ایرانیان، در کلام مقام معظم رهبری نیز به زیبایی متجلی شده است: «بسیج در حقیقت، مظهر یک وحدت مقدّس، میان افراد ملت است. همه میدانهایی که بسیج در آن حضور پیدا کرده است، میدانهای ملی است؛ میدانهای مربوط به همت ملت - مثل میدان دفاع مقدّس، میدان سازندگی و خدمات عمومی است. هیچ‌وقت کشور، از یک مجموعه عظیمی که از بهترین فرزندان کشور و با این خصوصیات تشکیل شده است، بی‌نیاز نیست.»

در بخش دیگری از این پیام خاطر نشان شد: امروز، دولت خدمتگزار با اتکاء به فرهنگ بسیج و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند موفق به کسب دستاوردهای گرانبهایی در عرصه های مختلف شده است، که علاوه بر افتخار، عزت و اقتدار، دورنمای بسیار روشن و امیدبخشی را برای کشور ترسیم کرده است. امید است این حرکت شتابان توسعه و پیشرفت با وجود بسیجیان سرافراز و حماسه ساز به عنوان سرمشق و الگویی ارزنده استمرار یافته و در جهت کمک به ماموریت‌های سازمانی در عرصه های مختلف مورد بهره برداری قرار گیرد.

اینجانب، فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و هفته بسیج را گرامی داشته و توفیق همه همکاران بویژه برادران و خواهران بسیجی در مجموعه وزارت کشور و واحدهای تابعه اعم از استانداری‌ها،‌ فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را در مسیر تعالی کشور مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از درگاه پروردگار متعال خواستارم.