کردستان نماد وحدت در کشور/رفع بیکاری مطالبه اصلی مردم استان است

کردستان نماد وحدت در کشور/رفع بیکاری مطالبه اصلی مردم استان است

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز پنج شنبه جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کردستان با حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشو

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز پنج شنبه جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کردستان با حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینه ولی فقیه در کردستان دیدار و گفتگو کرده و به بیان مطالبات خود و این استان پرداختند.

در جریان برگزاری این نشست در ابتدا نماینده ولی فقیه در استان کردستان طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه امروز وحدت و همدلی خوبی در این استان وجود دارد و به همین دلیل می توان کردستان را نماد وحدت در کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه این وحدت و همدلی بهترین ظرفیت برای توسعه است، عنوان کرد: کردستان در تمامی حوزه ها ظرفیت های خوبی در اختیار دارد و به همین دلیل باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری شود.

وی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری بیشتر برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم، بیان کرد: این همکاری و تعامل باید در تمامی حوزه ها وجود داشته باشد و در همین راستا هم مردم و هم مسئولان رسالت مهمی را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: امروز زندگی ما تحت تاثیر واقعه کربلا و رشادت های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است و به همین دلیل باید ما از این قیام امام حسین الگو بگیریم.

بیکاری و نبود سرمایه گذاری دو مشکل اصلی در کردستان

در ادامه این نشست یوسف رستمی رئیس مرکز مطالعات دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز طی سخنانی با اشاره به مهمترین مشکلات این استان گفت: این مرکز تلاش می کند که با برگزاری نشست های مختلف در قالب کمیته های کاری مهمترین مشکلات استان را مورد بررسی قرار داده و نتایج را در اختیار مدیران و مسئولان استان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز بیکاری و نبود سرمایه گذاری دو مشکل عمده در کردستان است، ادامه داد: در کنار این مهم آسیب های در حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی نیز این استان را تهدید می کند که باید برای رفع آنها برنامه ریزی بهتری در دستور کار مسئولان و مدیران این استان قرار گیرد.

وی خواستار بهره برداری از ظرفیت های در اختیار استان کردستان برای توسعه شد و افزود: خوشبختانه استان کردستان ظرفیت های خوبی در تمامی بخش ها از جمله آب و خاک، کشاورزی، معدن و گردشگری در اختیار دارد که باید برای رفع محرومیت از آنها به خوبی بهره برداری شود.

اعتماد سازی یکی از نیازهای اصلی در کردستان است

عباس احمدی فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور استاندار کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از نیازهای کنونی در استان کردستان اعتماد سازی است و در همین راستا باید رسانه های گروهی و احزاب تقویت شده و زمینه برای تقویت این اعتماد سازی ها فراهم شود.

وی فعالیت رسانه های جمعی توانمند را یکی از نیازهای جامعه به ویژه استان کردستان عنوان کرد و افزود: اگر رسانه ها فعالیت های بهتری داشته باشند می توانند با نقدهای خود زمینه را برای توسعه جامعه فراهم کنند.

وی بر تقویت و حمایت از فعالیت احزاب در استان کردستان تاکید کرد و یادآور شد: بخش زیادی از اعتماد سازی بین مردم و نظام اسلامی باید در توسعه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی و اجرایی شود.

وی ضمن فاع از عملکرد دولت روحانی در استان کردستان افزود: یکی از فرصت های خوب برای تقویت اعتماد سازی در کردستان استفاده از ظرفیت های است که این دولت در استان ایجاد کرده و به همین دلیل باید از آنها استفاده شود.

زنان کردستانی رتبه چهارم بیکاری در کشور را دارند

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این نشست طی سخنانی بیان کرد: متاسفانه امروز وضعیت زنان در حوزه اشتغال نگران کننده است و بر اساس آخرین آمارها زنان کردستانی رتبه چهارم کشور در بخش بیکاری را در اختیار دارند.

لیلا آژیر با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای تمامی اقشار به ویژه زنان در استان کردستان، یادآور شد: در کنار این آمار باید توجه داشت که کردستان ششمین استان کردستان در زمینه داشتن بیشترین زنان جوان است.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای جلب مشارکت زنان برای حضور در عرصه های مختلف گفت: در این زمینه باید تلاش کرد که زنان تنها به عنوان رای دهنده در انتخابات حضور نداشته باشند بلکه زنان این توانمندی را دارند که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده و راهی مجلس شوند.

دولت کارنامه دوساله خود در کردستان را اطلاع رسانی کند

عباس حسین پناهی فعال سیاسی اصولگرا نیز در این نشست خواستار اطلاع رسانی از وضعیت اجرایی کردن برنامه ها و شعارهای دولت در استان کردستان شد و افزود: باید دولت به مردم توضیح دهد که به چه میزان فعالیت ها و شعارهای خود را عملیاتی و اجرایی کرده است.

وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از شماری از فعالیت ها و اقدامات دولت به ویژه در حوزه فرهنگی، یادآور شد: متاسفانه در این بخش مشکلاتی وجود دارد ولی ما سعی کرده ایم که انتقادات خود را برای همکاری و تعامل با دولت به صورت محرمانه در اختیار مدیران و مسئولان قرار دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تعامل بین جریان های سیاسی در استان کردستان عنوان کرد: خوشبختانه امروز تعامل خوبی برقرار است و به همان میزان ما از دولت انتظار داریم که به جای شعار دادن به تعهدات خود به مردم عمل کند.

در ادامه این نشست سه نفر دیگر نیز به نمایندگی از اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان هم به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداخته و در پایان حجت الاسلام تقوی نیز سخنرانی کرد.