۴ خودروی برقی تاکسی می شوند + جزئیات

۴ خودروی برقی تاکسی می شوند + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی ۴ خودروی برقی و صدور مجوز پلاک تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی ۴ خودروی برقی و صدور مجوز پلاک تاکسی از سوی وزارت کشور خبر داد.

شادی مالکی با اشاره اخذ مجوز پلاک تاکسی برای ۴ خودروی برقی از وزارت کشور اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و شهرداری تهران در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به‌ویژه شهر تهران و به‌روزرسانی سیستم حمل و نقل درون شهری و ارتقای ایمنی خدمات به شهروندان شهر تهران وزارت کشور روز گذشته (پنجم خردادماه) ضمن تایید مشخصات فنی ۴ مدل خودروی برقی طی مکاتبه ای مجوز اعطای پلاک تاکسی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را صادر کرد.

وی با بیان اینکه این نخستین گام برای تایید مشخصات فنی خودروهای برقی است، گفت: دیگر خودروهای برقی وارداتی هم در حال طی مراحل فنی برای دریافت این مجوز از سوی وزارت کشور هستند.

مالکی افزود: این مهم آغاز تحولات کلان و سبز سیستم حمل ونقل عمومی شهر تهران خواهد بود.

قرار است ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و ۲۷۰۰۰ تاکسی دیگر از طریق وزارت صمت به شهرداری تهران ارائه شود.

۴ شرکت خودروساز، خودروهای برقی خود را معرفی‌ کرده‌اند، توافق‌نامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است اما همه آنها در انتظار پلاک‌گذاری هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد.

این تاکسی‌های برقی حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد.