۵ تکواندوکار کشورمان فردا به دیدار رقبای خود می‌ورند

۵ تکواندوکار کشورمان فردا به دیدار رقبای خود می‌ورند

به گزارش خبرنگار مهر، سومین مرحله از رقابتهای جایزه بزرگ و کسب امتیاز ورودی المپیک در سال ۲۰۱۵ از فردا جمعه با حضور ۲۲۷ تکواندوکار از ۵۴ کشور به میزبا

به گزارش خبرنگار مهر، سومین مرحله از رقابتهای جایزه بزرگ و کسب امتیاز ورودی المپیک در سال ۲۰۱۵ از فردا جمعه با حضور ۲۲۷ تکواندوکار از ۵۴ کشور به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز می شود. در روز نخست این مسابقات رقابتهای اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان برگزار می شود که از تیم کشورمان پنج تکواندوکار به دیدار رقبای خود می روند. 

در وزن ۶۸- کیلوگرم که ۳۱ تکواندوکار حضور دارند ابوالفضل یعقوبی پس از کسب دو برنز ار دو دوره قبلی این مسابقات دور نخست به مصاف «میشل هاروی» از کشور میزبان را پیش رو دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه انگلیس و مکزیک می رود.

بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در این وزن بعد از چند ماه دوری از این رقابتها در اولین دیدار خود  «توماس افوزینکو» از استرالیا را پیش رو دارد. اسبقی در ادامه باید با برنده دیدار پرتغال و «هون کیم» از کره جنوبی پیکار کند. این کره‌ای یکبار در فینال رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ مکزیک مقابل اسبقی بازنده میدان را ترک کرده است.

دو نماینده دیگر کشورمان نیز در وزن ۸۰+ کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند. امید عمیدی در اولین دیدار «والکر وودزیچ»  آلمانی را پیش رو دارد. این تکواندوکار آلمانی هفته قبل در دیدار پایانی مسابقات المپیک ارتش‌های جهان به مردانی باخته و بدون شک با انگیزه بالایی برای تکرار طلای سال قبل خود در همین منچستر رودروی عمیدی قرار خواهد گرفت. عمیدی در صورت پیروزی برابر تکواندوکار دو متری ژرمن ها، باید با برنده مبارزه کوبا و انگلیس رقابت کند.

اما سجاد مردانی، دیگر نماینده کشورمان، ابتدا با «مارتین سیو» از آرژانتین پیکار خواهد کرد. مردانی که در ترکیه هم بعد از ماه‌ها دوری موفق به کسب مدال نقره رقابتهای جایزه بزرگ شد و بعد از آن طلای بازی‌های ارتش‌های جهان را کسب کرد در صورت پیروزی در نخستین گام باید با برنده مبارزه "کارلو مولفتا" ایتالیایی (قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲) و "یاسین ترابلسی" از تونس (قهرمان بازی‌های آفریقا ۲۰۱۵) پیکار کند.

مردانی در صورتی که از این دو مبارزه سربلند بیرون بیاید باید در مرحله یک چهارم نهایی در یک دیدار سخت باید یکی از قهرمانان جهان میارزه کند. «چولهو جو» از کره جنوبی(قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ و دارنده مدال طلای جایزه بزرگ ترکیه ۲۰۱۵)، «دیمیتری شوکین» از ازبکستان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵) و نماینده اسلوونی در قسمت پائین جدول حضور دارند که یکی از آنها به دیدار مردانی خواهد رفت. کسب مدال در این مسابقات مردانی را به کسب سهمیه المپیک نزدیک می کند.

در بخش زنان شکرانه ایزدی تنها بانوی ایرانی است که به دیدار رقبای خود می رود. وی در سومین سابقه حضور خود در مسابقات جایزه بزرگ در وزن ۶۷- کیلوگرم باید با "نور تاتار" از ترکیه، نایب قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲ رقابت کند. تکواندوکار ترکیه در سال ۲۰۱۵ نیز مدال نقره جهان و برنز گرندپریکس سامسون را بدست آورده است.برنده دیدار اسپانیا و انگلیس، حریف دوم ایزدی در این دوره از مسابقات هستند.

این دوره از مسابقات به مدت سه روز در منچستر ادامه خواهد داشت.