برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد بهار آغاز می‌شود

برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد بهار آغاز می‌شود

اقتصاد > حمل و نقل برون شهری - همشهری آنلاین:معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت راه‌آهن از شروع عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن ته
اقتصاد > حمل و نقل برون شهری - همشهری آنلاین:
معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت راه‌آهن از شروع عملیات اجرایی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد در فصل بهار خبر داد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده افزود: قرارداد برقی کردن راه آهن تهران-مشهد و گرمسار-اینچه برون در شرایط مطلوبی قرار دارد و با توجه به انعقاد قرارداد پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد و گشایش ال .سی (اعتبار اسنادی) آن پیش بینی می شود در فصل بهار عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی افزود: پیمانکار پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد، کنسرسیومی متشکل از مپنا، چند شرکت ایرانی و طرف چینی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار-اینچه برون نیز گفت: با توجه به انعقاد قرارداد این پروژه بین ایران و روسیه و همچنین امضا قرارداد مالی آن میان وزارتخانه های اقتصاد دو کشور، امیدواریم ال .سی این قرارداد نیز در سال جاری گشایش یابد و عملیات اجرایی این پروژه هم در سال جاری آغاز شود.

به گفته محمدزاده مطالعات پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار-اینچه برون توسط مشاور این پروژه آغاز شده است.

وی گفت: در سال جاری همچنین پروژه ارتباط دالان تردد مسافران از زیر زمین بین ایستگاه راه آهن تهران با خطوط مترو اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ه با اشاره به طرح ارتباط ایستگاه راه آهن تهران با خطوط مترو بیان داشت: در سال جاری پروژه اجرای دالان تردد مسافران از زیر زمین با هدف ارتباط بین سکوهای ایستگاه راه آهن تهران و خط 3 مترو برقرار و این پروژه افتتاح خواهد شد و مسافران دیگر برای دسترسی به ایستگاه نیازی به ورود به روی سطح و عبور از خیابان ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای پروژه اتصال راه آهن با خط یک مترو، مسافران قطار تهران-مشهد و تهران-گرمسار در زمان توقف در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب مستقیم از سکو وارد ایستگاه مترو شوند.

وی با بیان اینکه «ایستگاه ری به دو بخش باری و مسافری تقسیم شده است» گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ایستگاه مسافری آن به جوار ایستگاه فعلی مترو ری منتقل و در مجموع این اقدامات باعث ایجاد قابلیت دسترسی مسافران بین خطوط 1، 6 و 3 مترو می شود.

به گزارش ایرنا، یوسف گران پاشا، مدیرکل راه آهن شمال نیز گفته است: پروژه برقی کردن خطوط راه آهن شمال کشور با مشارکت روس ها و با اعتباری معادل یک میلیارد و 200 میلیون یورو اجرایی می شود.

مجموع طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن کشور اکنون 12 هزار و 998 کیلومتر است که 10 هزار و 160 کیلومتر به خطوط اصلی اختصاص دارد.