آخرین وضعیت سالن دوازده نفری آزادی برای میزبانی فیبا آسیا چلنج

آخرین وضعیت سالن دوازده نفری آزادی برای میزبانی فیبا آسیا چلنج

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج که اولین مرحله از رقابت های کسب سهمیه برای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به حساب می آید، طی روزهای ۱۹ تا ۲۸

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج که اولین مرحله از رقابت های کسب سهمیه برای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به حساب می آید، طی روزهای ۱۹ تا ۲۸ شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد. رقابت دوازده تیم شرکت کننده در این مسابقات در مجموعه ورزشی آزادی و در سالن دوازده هزار نفری این مجموعه برگزار خواهد شد.

برای آماده سازی هر چه بهتر سالن دوازده نفری آزادی جهت برگزاری مسابقات فیبا آسیا چلنج، از چند هفته پیش اقداماتی جهت تعویض کف پوش در این سالن آغاز شد اما هنوز مراحل انجام کار به پایان نرسیده و به همین دلیل تیم ملی بسکتبال تا به امروز حتی یک جلسه تمرین هم در این سالن نداشته است.

در همین رابطه علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال طی گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت سالن دوازده نفری آزادی و اقدامات انجام شده برای بازسازی آن توضیح داد.

وی در این رابطه اظهار داشت: در حال حاضر مرحله آماده سازی کف سالن در حال انجام است. این اولین بار است که مسابقات بسکتبال در سالن ۱۲ هزار نفری برگزار می شود و به همین دلیل کار زیرسازی کف سالن باید خیلی دقیق و اصولی انجام می شد طوری که کف پوش سالن باید به طور کلی جمع می شد و کارهای زیرسازی آن از نو انجام می شد.

توفیق تصریح کرد: پیش از این، کف پوش سالن و مواد به کار رفته در زیرسازی آن از یک شرکت خارجی تهیه و خریداری شده بود، بنابراین برای آماده سازی جهت مسابقات بسکتبال باید مواد لازم مجدد از آن شرکت تهیه می شد، همین موضوع باعث طولاتر شدن زمان لازم جهت پایان کار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت شبانه روزی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی کار می شود تا این سال را هر چه زودتر به صورت صددرصد آماده در اختیار فدراسیون قرار بگیرد، گفت: قول داده شده کار آماده سازی این سالن در حداقل زمان به پایان برسد. بر این اساس، امیدواریم تا اوایل هفته پیش رو بتوانیم سالن ۱۲ هزار نفری آزادی را برای میزبانی مسابقات فیبا آسیا چلنج در اختیار بگیریم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در رابطه با اینکه پیش از آغاز مسابقات فیبا آسیا چلنج فرصتی برای تمرین در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در اختیار ایران و احیانا ۱۱ تیم دیگر قرار خواهد گرفت یا خیر؟ اظهار داشت: زمین سالن ۱۲ هزار نفری آزادی صرفا برای مسابقات آماده می شود نه تمرین. برای تمرین تیم ها سالن آکادمی ملی المپیک در نظر گرفته و برنامه تمرینی تیم ها برای این سالن نهایی شده است، اما قطعا برنامه به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد تا تیم ملی بتواند یکی دو جلسه تمرین در این سالن داشته باشد.